مراسم ۱۳ آبان با توجه به شرایط کرونا برگزار می‌شود
کد خبر: 4007866
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰

مراسم ۱۳ آبان با توجه به شرایط کرونا برگزار می‌شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: مراسم ۱۳ آبان با توجه به وضعیت شیوع کرونا به شکل راهپیمایی یا تجمع محدود در فضای باز برگزار می‌شود.

مراسم راهپیمایی 13 آبان با توجه به شرایط کرونا برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی ناصر، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان، 3 آبان‌ماه در ستاد برگزاری برنامه‌های ۱۳ آبان، اظهار کرد: ۱۳ آبان ماه سه واقعه مهم تاریخ را در خود جای داده است که شامل تبعید امام خمینی(ره)، کشتار دانش‌آموزان در دانشگاه تهران و تسخیر لانه جاسوسی می‌شود.

وی وقوع این اتفاقات را در شکل‌گیری، تدوام و استمرار نظام اسلامی تاثیرگذار خواند و گفت: یادآوری آن‌ها نیز در استمرار آن قطعا سرنوشت‌ساز خواهد بود. یوم‌الله‌ها باید برای نسل جوان مورد تأکید قرار گیرد و چرایی مرگ بر آمریکا باید به نسل جوان تبیین شده و ارائه شود.

این مسئول با بیان اینکه در دو سال گذشته بخش اعظمی از برنامه‌های گرامیداشت ۱۳ آبان به دلیل شیوع بیماری کرونا همواره تعطیل شده است، بیان کرد: راهپیمایی ۱۳ آبان در دو سال گذشته برگزار نشده است. امسال مراسم ۱۳ آبان در شهرهای دارای رنگ‌بندی سفید و آبی به صورت راهپیمایی برگزار می‌شود، بنابراین تجمع بزرگداشت ۱۳ آبان در زنجان با توجه به دستورالعمل‌های ستاد پیشگیری و کنترل کرونا برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی و حضور مردم در صحنه، وضعیت آمریکا شکننده و تضعیف شده است، ابراز کرد: در صورت وضعیت آبی راهپیمایی برگزار می‌شود و در صورت باقی ماندن شرایط در پیاده‌راه، مصلی خاتم‌الانبیاء و یا حسینیه اعظم زنجان یک مراسم تجمعی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان محدود و با کمترین جمعیت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: شرایط کرونایی استفاده از فضای مجازی را فراهم کرده است که بیشترین برنامه‌های گرامیداشت ۱۳ آبان نیز در این فضا پیش‌بینی شده است. از ظرفیت شبکه شاد نیز برای دانش‌آموزان استفاده شده و برنامه‌های مختلفی برگزار و از ادارات و نهادها درخواست داریم نسبت به فضاسازی شهری در این زمینه اقدام کنند.

حجت‌الاسلام علی جاهدی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان زنجان نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: ابزار تبلیغ، محتوای تبلیغ، زمان تبلیغ و زبان تبلیغ از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه کرد. ما در طرح‌های خود برای قشر خاکستری برنامه نداریم. در حوزه انقلابی‌گری، دشمن‌شناسی و مدیریت رسانه باید زمان‌شناس و مخاطب‌شناس باشیم. باید در برنامه‌های 13 آبان کلیپ‌های روشنگری تهیه شود و خانواده با دانش‌آموز در تحلیل آن‌ها درگیر شوند.

محمود حریری، رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان نیز در این جلسه یادآور شد: به لحاظ شیوع کرونا سلطانیه و ایجرود در وضعیت آبی، زنجان نارنجی و بقیه شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند. پیش‌بینی می‌شود هفته آینده شاهد تغییر جدی در رنگ‌بندی نباشیم. در شهرهایی که امکان راهپیمایی خودرویی دارند، می‌توانند راهپیمایی خودرویی داشته باشند. در شهرهایی که امکان برگزاری مراسم داشته باشند، تأکید بر برگزاری مراسم در فضای روباز است.

وی به رعایت دستورالعمل‌های ستاد پیشگیری و کنترل کروناویروس تأکید کرد و گفت: کنگره 3535 شهید در مصلی تدارک دیده شده و می‌توان از ظرفیت این فضا برای مراسم 13 آبان نیز استفاده کرد. اکیپ سیار واکسیناسیون هم در محل کنگره و هم در راهپیمایی خواهیم داشت. زمان مراسم باید مدیریت شده باشد.

انتهای پیام
captcha