اختصاص ۴۴۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای مددجویان مازندرانی
کد خبر: 4004370
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲

اختصاص ۴۴۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای مددجویان مازندرانی

مدیرکل کمیته امداد مازندران در رزمایش کمک مؤمنانه توزیع سبد کالا در قائمشهر، گفت: امسال ۴۴۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای مددجویان در نظر گرفته شده است.

اختصاص 440 میلیارد تومان اعتبار تسهیلات اشتغالزایی در مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام بشیر عالیشاه، مدیرکل کمیته امداد مازندران، امروز 20 مهرماه در حاشیه رزمایش کمک مؤمنانه میان مددجویان در قائمشهر گفت: مستمری مددجویان، یک نفره ۳۵۰ هزار تومان، دو نفره ۵۰۰ هزار تومان، سه نفره ۷۰۰ هزارتومان چهار نفره ۹۰۰هزار تومان و پنج نفره و پنج نفر به بالا یک میلیون و ۱۰۰هزار تومان به مددجویان پرداخت می‌شود.

در اجرای رزمایش‌ها و کمک‌های مومنانه سپاه، دفاتر آستان قدس رضوی استان، مراکز نیکوکاری، خیران، مؤسسات خیریه و تمام مسئولان با کمیته امداد همکاری و مشارکت داشتند.

وی افزود: کمیته امداد در تمام حوزه‌ها هم‌افزایی دارد و برای جهیزیه 15 میلیون تومانی، نیمی را خیّران و نیمی را کمیته امداد پرداخت می‌کند که با آن مبلغ پنج قلم کالا شامل؛ یخچال، تلویزیون، اجاق گاز، لباس‌شویی و‌ جاروبرقی اهدا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد مازندران تصریح کرد: سال قبل حدود یک هزار و ۶۰۰ نفر از جهیزیه کمیته امداد بهره‌مند شدند و امسال در دو مرحله رزمایش ۳۷۰ نوعروس تحت حمایت روانه خانه بخت شدند و  ۴۷۰ نوعروس در نوبت دریافت جهیزیه قرار دارند و با کمک خیران این افراد هم زندگی مشترک خود را آغاز می‌کنند.

عالیشاه گفت: از ابتدای امسال دو مرحله رزمایش کمک مؤمنانه برگزار شد؛ یک مرحله در ماه مبارک رمضان طرح اطعام مهدوی بود و یک مرحله هم در ماه محرم و صفر طرح «اطعام و اکرام حسینی» بود که مجموعا در این دو طرح یک میلیون و ۸۰۰ هزار پرس غذای گرم و ۱۷۰ هزار سبد غذایی از ۳۰۰ تا  ۵۰۰ هزار تومان بین نیازمندان توزیع شد که در مجموع ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شد.

وی ادامه داد: در دهه آخر ماه صفر در «نذرواره سردار شهید سلیمانی» با همت سپاه پاسداران و دفاتر آستان قدس رضوی و مراکز نیکوکاری هر روز ۲۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان در سطح استان و  ۱۵هزار سبد غذایی تا روز شهادت امام رضا(ع) توزیع شد.

عالیشاه اظهار کرد: سیاست راهبردی کمیته امداد توانمندسازی است و زمینه اشتغال را برای مددجویان فراهم می‌کند و در همین راستا سال گذشته به بیش از 7 هزار نیازمند و مددجو مجموعا ۲۱۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت شد و جذب 100 درصدی اعتبارات انجام گرفت.

وی با بیان اینکه امسال ۴۴۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای مددجویان در نظر گرفته شده است، ادامه داد: در حال حاضر ساخت ۱۳۰۰ واحد مسکن مددجویی در دست اقدام است که ۱۰۰ میلیون تومان وام بنیاد مسکن، ۵۰ میلیون تومان بلاعوض کمیته امداد ۳۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه صندوق امداد ولایت است که مجموعا ۱۸۰ میلیون تومان یک واحد مسکن ۶۰ متری برای مددجو ساخته می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: سال قبل لوله کشی گاز ۱۵۰۰ واحد مسکن مددجویان انجام شد و هزار و ۵۰۰ دستگاه بخاری گاز سوز و هزار و ۶۰۰ دستکاه آبگرمکن گازسوز  و یکهزار و  ۲۳۰ دستگاه کولر اسپیلت بین مددجویان توزیع شد.

وی با بیان اینکه ۸۳ هزار خانوار در استان تحت حمایت کمیته امداد قراردارند و از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند، افزود: برای امسال در تلاشیم تا هزار دستگاه بخاری گاز سوز، هزار دستگاه آبگرمکن دیواری و هزار دستگاه یخچال برای مددجویان تهیه و به آنان اهدا کنیم.

انتهای پیام
captcha