پرداخت 23 میلیارد تومان مستمری به مددجویان کمیته امداد ملایر
کد خبر: 4002293
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
در نیمه نخست امسال انجام شد؛

پرداخت 23 میلیارد تومان مستمری به مددجویان کمیته امداد ملایر

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ملایر از پرداخت 23 میلیارد و 413 میلیون تومان مستمری به خانواده‌های تحت پوشش این نهاد در شهرستان ملایر در نیمه نخست امسال خبر داد.

پرداخت 23 میلیارد تومان مستمری به مددجویان کمیته امداد ملایرعلی خراسانی، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان با اشاره به خدمات ارائه شده به مددجویان تحت پوشش این نهاد، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۴ هزار و ۷۵۶ نفر تحت پوشش این نهاد هستند که از این تعداد چهار هزار و 341 نفر زنان سرپرست خانوار هستند.

وی با اشاره به پرداخت مستمری به خانواده‌های تحت پوشش این نهاد در راستای رفع بخشی از نیازهای اساسی خانواده‌های تحت حمایت، افزود: در نیمه نخست امسال 23 میلیارد و 413 میلیون تومان به ‌حساب هشت هزار و 235 خانواده تحت پوشش این نهاد واریز شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) ملایر تصریح کرد: در کنار پرداخت مستمری ماهانه خدمات حمایتی دیگری مانند برگزاری دوره‌های فرهنگی و آموزشی، کمک‌هزینه تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند، پرداخت تسهیلات کارگشایی، اخذ رایگان انشعابات آب، گاز و برق به مددجویان ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: کمیته امداد یک مکان امدادرسان موقت برای رفع نیاز مددجویان و نیازمندان است که پس از اعطای وام مشاغل خانگی، تسهیلات خودکفایی به مددجویان و حصول اطمینان از خودکفایی و کسب درآمد و استقلال اقتصادی، آن‌ها را از چرخه حمایت خارج می‌کند.

خراسانی با بیان اینکه مددجویان تحت پوشش به چند دسته تقسیم می‌شوند، گفت: معیشت بگیران، مددجویان تبصره ۱۴ و مددجویان تک خدمتی و چند خدمتی از جمله آن‌ها هستند و طی این مدت 58 خانوار به علت توانمندسازی و کسب درآمد ثابت از چرخه حمایتی خارج و سریعاً به همین میزان نیازمندان جدید جایگزین شده‌اند.

وی اظهار کرد: توانمندی خانواده‌ها یکی از اهداف این نهاد است و درصدد هستیم تا با برنامه‌ریزی مناسب و ارائه خدمات متنوع به مددجویان و افراد بی‌بضاعت گامی بلند و استوار در توانمندسازی و حمایت از خانواده‌های محروم منطقه برداشته شود.

انتهای پیام
captcha