بدرقه علامه حسن‌زاده آملی تا خانه ابدی + فیلم
کد خبر: 4000734
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹

بدرقه علامه حسن‌زاده آملی تا خانه ابدی + فیلم

مراسم تشییع با علامه ذوالفنون، آیت‌الله حسن‌زاده آملی صبح امروز با حضور پرشمار مردم آمل برگزار شد.

گزارش ایکنا از مراسم تشییع علامه حسن‌زاده آملی

به گزارش ایکنا از مازندران، مردم  آمل صبح امروز، پنجم مهرماه با عالم وارسته، علامه ذوالفنون، آیت‌الله حسن حسن‌زاده آملی وداع کردند.

این مراسم در شهر شهیدپرور آمل از میدان 17 شهریور تا میدان قائم برگزار شد و از آنجا پیکر این علامه ربانی با هلیکوپتر برای تدفین به زادگاهش در روستای ایرا از توابع شهرستان لاریجان منتقل شد.  

این مراسم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در محل و مسیر‌های تعیین شده برگزار و مردم عزادار برای آخرین بار با نوای «علامه ذوفنون؛ الوداع الوداع»، با عالم محبوب شهر خود وداع کردند.

 

آیت‌الله محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در این مراسم گفت: علامه بزرگوار سال‌ها دود چراغ خورد و استاد دید تا نور و هدایت و دانش را در جامعه بگستراند.

وی با بیان اینکه هدف علما و شهدا یک چیز است، افزود: مواضع انقلابی و ولایی علامه حسن‌زاده یکی از ویژگی‌های این مرد بزرگ در کنار شخصیت‌های دینی، است و این به گونه‌ای است که علامه یکی از آثار خودش را به مقام معظم رهبری تقدیم می‌کند.

لائینی با بیان اینکه، آنچه امروز مهم است مواضع انقلابی یک عالم است، افزود: روحانیت انقلابی نباید مهلت دهد تا فضا به سمت روحانی نما‌ها برود و مردم نباید اجازه دهند فضا حقیقی و مجازی را آن‌هایی که انقلابی نیستند تصاحب کنند.

در ادامه فرزند آیت‌الله جوادی آملی، گفت: اگر چه کربلا و عاشورا و اربعین عنوان‌های خوب و عظیم هستند، اما اوج کربلا را در زیارت اربعین قرائت می‌کنیم.


وی با بیان اینکه کربلا و عاشورا همان سنگی هستند که حاجی راه را گم نکند، افزود: در زیارت اربعین، فلسفه نهضت سالار شهیدان را بیداری، عقلانیت و رسیدن به مرز والای عقلانی بیان می‌شود.

گزارش ایکنا از مراسم تشییع علامه حسن‌زاده آملی

علیرضا شریعت فرماندار ویژه شهرستان آمل در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به شرایط ویژه روستای ایرا در این روز گفت: به خاطر مهیا نبودن مسیرهای تردد مناسب در این روستا و عدم ظرفیت این محل برای پذیرا بودن از خیل علاقه‌مندان برای شرکت در مراسم تشییع، مسیرهای ورودی به ایرا مسدود شد و فقط ساکنان ایرا مجاز به تردد بودند.

طبق اعلام ستاد ارتحال علامه حسن‌زاده آملی، مقرر شده که تا پیش از ظهر سه‌شنبه، 6 مهرماه پیکر علامه حسن‌زاده آملی در منزل ایشان در روستای ایرا و در جوار قبر همسر فقیدش به خاک سپرده شود.

گزارش ایکنا از مراسم تشییع علامه حسن‌زاده آملی

انتهای پیام
captcha