داشتن مواضع ولایی و انقلابی از ویژگی علامه حسن‌زاده آملی بود
کد خبر: 4000667
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
نماینده ولی فقیه در مازندران:

داشتن مواضع ولایی و انقلابی از ویژگی علامه حسن‌زاده آملی بود

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مواضع انقلابی و ولایی علامه حسن‌زاده یکی از ویژگی‌های این مرد بزرگ در کنار شخصیت‌های دینی است و این به گونه‌ای است که علامه یکی از آثار خودش را به مقام معظم رهبری تقدیم می‌کند.

داشتن مواضع ولایی و انقلابی از ویژگی علامه حسن زاده آملی بودبه گزارش ایکنا از مازندران، آیت‌الله محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم اربعین و تشییع پیکر علامه حسن زاده آملی، گفت: علامه بزرگوار سال‌ها دود چراغ خورد و استاد دید تا نور و هدایت و دانش را در جامعه بگستراند.

وی با بیان اینکه هدف علما و شهدا یک چیز است، افزود: مواضع انقلابی و ولایی علامه حسن زاده یکی از ویژگی‌های این مرد بزرگ در کنار شخصیت‌های دینی، است و این به گونه‌ای است که علامه یکی از آثار خودش را به مقام معظم رهبری تقدیم می‌کند.

لائینی با بیان اینکه، آنچه امروز مهم است مواضع انقلابی یک عالم است، افزود: روحانیت انقلابی نباید مهلت دهد تا فضا به سمت روحانی نما‌ها برود و مردم نباید اجازه دهند فضا حقیقی و مجازی را آن‌هایی که انقلابی نیستند تصاحب کنند.

فلسفه نهضت سالار شهیدان بیداری جامعه است

در ادامه فرزند آیت‌الله جوادی آملی، گفت: اگر چه کربلا و عاشورا و اربعین عنوان‌های خوب و عظیم هستند، اما اوج کربلا را در زیارت اربعین قرائت می‌کنیم.
وی با بیان اینکه کربلا و عاشورا همان سنگی هستند که حاجی راه را گم نکند، افزود: در زیارت اربعین، فلسفه نهضت سالار شهیدان را بیداری، عقلانیت و رسیدن به مرز والای عقلانی بیان می‌شود.

جوادی آملی تصریح کرد: هفتاد و پنج سال قبل، در سال ۱۳۲۵ دو نونهال از همین شهر برخاستند و در مدرسه مسجد جامع آمل درس خود را آغاز کردند از آن زمان تا سوم مهر ۱۴۰۰ این دو حقیقت والا تحت تعلیم انبیا و امام هدی با همراهی و مجالستی که داشتند، با مردم تحت هدایت قرآن و عترت زیستند.
این عالم فرزانه، گفت: این دو علامه در سه دوره آمل، تهران و قم همراه، هم سفره و قرین و همسخن بودند و در دوره بعد تحت تعلیم اساتید بزرگ رشد کردند و این دوره‌های زندگی در نهایت قرابت دوستی و صمیمیت به پایان رسید.

وی با بیان اینکه، این دو علامه در دوره‌های دیگر هم همراهی و مصاحبت داشتند و این برای همه روحانیت یک درس است، افزود: بعد از انقلاب این دو عالم فرزانه با زیست حکیمانه لحظه‌ای برای شهرشان تنگی و مضیغه ایجاد نشد؛ و این محصول یک وحدت روحانی است و این مهمترین ذخیره، بخشی از زندگی این دو عالم است.

انتهای پیام
captcha