ضرورت آموزش مستمر امامان جماعت در هرمزگان
کد خبر: 3995889
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷

ضرورت آموزش مستمر امامان جماعت در هرمزگان

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با تأکید بر اهمیت اعمال سیاست‌گذاری‌های اصولی در مساجد شیعه و اهل سنت در استان، گفت: آموزش مستمر امامان جماعت در هرمزگان بسیار ضروری است و باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان، صبح امروز، 16 شهریورماه، در آیین تکریم و معارفه معاون امور مساجد نماینده ولی‌فقیه در استان، اظهار کرد: مساجد را مردم و چه بسا خیرین می‌سازند اما مسجد به یك مدیریت درست نیاز دارد و باید افراد کار بلد را برای ایجاد فضائی مفرح و فرهنگی به كار بگیریم.

وی افزود: باید برای مساجد چه شیعه و چه اهل سنت، سیاست‌گذاری‌هایی اصولی در شورای سیاست‌گذاری مساجد در استان هرمزگان انجام شود و جهت پیشرفت این مراكز مهم فرهنگی اعمال نیكی صورت بپذیرد و امامان جماعت باید در محور اصلی  مساجد قرار بگیرند. یکی از کارهای مهمی که در این رابطه باید در استان هرمزگان انجام شود، آموزش مستمر امامان جماعت است.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: ارتباط‌گیری، مردم‌داری و داشتن سخن شیوا هرکدام به‌نوبه خود یك مهارت برای امام جماعت مسجد هستند كه این مسائل باید در دوره‌های آموزشی به آن‌ها آموخته شود. ارزیابی عملكرد در مساجد نیز از مسائل مهم دیگر است كه با توجه به این موضوع، مسئولیت امامان جماعت كم و یا زیاد می‌شود.

عبادی‌زاده عنوان کرد: یكی از مهم‌ترین کارهایی كه «حجت‌الاسلام خطاط» معاون سابق امور مساجد نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در دوره مسئولیت خود داشته، تثبیت هویت و جایگاه مركز رسیدگی به امور مساجد بوده است. دومین حركت او بحث سخت‌افزار مساجد بوده كه امری بسیار مهم است و با وجود شرایط سخت سال‌های اخیر، کارهای درخور توجهی در این زمینه صورت گرفته است.

یادآور می‌شود؛ در پایان این مراسم از زحمات چندساله «حجت‌الاسلام مصطفی خطاط» معاون سابق امور مساجد نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان تکریم به عمل آمد و «حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامعلی ارجمند» به عنوان معاون جدید این نهاد معرفی و منصوب شد.

انتهای پیام
captcha