ساده‌انگاری؛ مهم‌ترین عامل افزایش ابتلا و فوت کرونا در فارس
کد خبر: 3993742
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴

ساده‌انگاری؛ مهم‌ترین عامل افزایش ابتلا و فوت کرونا در فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در فارس، ساده‌انگاری را مهم‌ترین عامل افزایش موارد ابتلا و فوت در استان دانست.

به گزارش ایکنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز که همچنان به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری است، امروز، 7 شهریورماه از طریق ویدئو کنفرانس در نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه با بررسی آخرین وضعیت کرونا در فارس، مصوبات پیشین این ستاد را ارزیابی و دستورات لازم را صادر کرد.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۹۹۲ هزار نفر در فارس، نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، افزود: تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۳۳ هزار دوز واکسن کرونا به مردم فارس تزریق شده است.

لطفی با اشاره به انجام ۱۲۴ ماموریت اورژانس فارس برای انتقال بیماران علامت‌دار و مشکوک به کووید۱۹ به بیمارستان‌‎های استان طی روز گذشته، ساده‌انگاری را مهم‌ترین عامل افزایش موارد ابتلا و فوت در استان دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: متأسفانه برخی از افرادی که پیامک نوبت‌دهی واکسن دریافت کرده‌اند، از دریافت واکسن خودداری می‌کنند که در این زمینه توصیه می‌شود برای حفظ سلامت خود در برابر این بیماری و افزایش ایمنی عمومی در سطح جامعه، در این اقدام مراقبتی مشارکت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه به محضِ بروز علائم، زمان طلایی درمان کرونا را از دست ندهیم و هرچه سریع‌تر برای درمان اقدام کنیم، اضافه کرد: لازم است برای رهایی هرچه زودتر از این بحران، خانواده خود و اطرافیان را به رعایت جدی‌تر اصول بهداشتی تشویق کنیم.

لطفی از خانواده‌ها خواست تا به صورت مجازی با یکدیگر در تماس باشند و از دورهمی‌های خانوادگی و حضور در میهمانی‌های شلوغ به ویژه در فضای سربسته بپرهیزند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: در این ایام که با گسترش قابل توجه چرخه‌های انتقال این بیماری مواجهیم، تا آنجا که امکان دارد در خانه بمانیم و در صورت ضرورت خروج از منزل، از ماسک استفاده کنیم.

وی ضمن پیگیری آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت‌رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، بررسی نمودارهای مربوط به جانباختگان کووید۱۹ در استان و کشور، بررسی روند انجام واکسیناسیون در استان، به پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس پرداخت.

انتهای پیام
captcha