شورای شهر از گذشته درس عبرت بگیرند
کد خبر: 3990394
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸

شورای شهر از گذشته درس عبرت بگیرند

امام جمعه ارومیه گفت: شورای شهر باید با درس گرفتن از گذشته فرد مومن، متدین، خدا ترس، کارآمد، مدیر، مدبر و انقلابی را به‌عنوان شهردار ارومیه انتخاب کند.

ارسالی امروز ا هدف امام حسین(ع) از قیام ترویج امر به‌معروف و نهی‌از منکر در جامعه بودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، ۲۲ مرداد ماه، در خطبه‌های آیین سیاسی و عبادی نماز جمعه این هفته، اظهار کرد: ایام عزاداری محرم را تسلیت می‌گوییم و زیارت عاشورا به قدری ارج و ثواب دارد افرادی که این زیارت‌نامه را می‌خوانند، آن‌ها در قیامت با شهدای کربلا می‌شناسند.

وی افزود: بزرگان هر روز این زیارت را قرائت می‌کنند و به ما و خانواده‌های‌مان توصیه شده به خواندن این زیارت‌نامه عادت کنیم و از ثواب عظیم آن بهره‌مند شویم. 

حجت‌الاسلام قریشی، بیان کرد: امام حسین(ع) برای امر به‌ معروف و نهی ‌از منکر قیام کرد و فرمود قصد من ایجاد امر به ‌معروف و نهی ‌از منکر در جامعه و گسترش سیره و روش جد و پدرم در جامعه است. 

وی ادامه داد: این مسئله از فریضه‌های مهم و فروع دین بوده و به ‌قدری مهم است و ثواب بالایی دارد که امیرالمومنین(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرماید: اگر تمام اعمال و کارهای خوب را با امر به‌معروف و نهی‌از منکر مقایسه کنیم قطره‌ای در مقابل اقیانوس محسوب می‌شود.

امام جمعه ارومیه، تصریح کرد: جایگاه این امر والا و ارزشمند بوده که امام حسین(ع) و خانواده‌اش در این راه به شهادت رسیدند و این تلاش برای جاری ساختن این امر در جامعه جهاد در راه خدا است. 

وی گفت: تولی و تبری از پایه‌های امر به‌معروف و نهی‌از منكر و فروع دین بوده و مومن باید از آدم‌های خوب خوشش بیاید و از انسان‌های بد دور شود و با محبان اهل‌بیت(ع) دوستی و با دشمنان آن‌ها دشمنی کند. 

حجت‌الاسلام قریشی، اظهار کرد: کنترل ویروس منحوس کرونا در کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده از و کادر درمانی که در جهت کنترل این بیماری تمام تلاش خود را انجام می‌دهند، قدردانی و تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: باید در مراسمات اباعبدالله(ع) با رعایت موازین و دستورالعمل‌های بهداشتی، در جهت کنترل این بیماری به مسئولین و کادر درمانی یاری برسانیم.

امام جمعه ارومیه، تاکید کرد: رزمایش مواسات بسیار اهمیت دارد و رسیدگی به افرادی که در زندگی دچار مشکل معیشتی هستند از واجبات دینی و اسلامی بوده و در این ایام باید بیشتر به فکر برادران خود باشیم. 

وی افزود: در کشور ما با همراهی مردم و تلاش نیروهای نظامی و رهبری مقام معظم رهبری امنیت مثال زدنی و خوبی برقرار است و باید مواظب توطئه دشمنان در جهت ایجاد تفرقه و صدمه به این امنیت بود زیرا دشمن به هر حیله و دسیسه‌ای برای از بین بردن امنیت کشور دست می‌زند.

حجت‌الاسلام قریشی، تاکید کرد: شورای شهر باید با درس گرفتن از گذشته فردی که مومن، متدین، خدا ترس، کارآمد، مدیر، مدبر و انقلابی را به‌عنوان شهردار ارومیه انتخاب کند.

انتهای پیام
captcha