محور اصلی نهضت عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است
کد خبر: 3988783
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲

محور اصلی نهضت عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است

امام جمعه شهرستان نیر، با بیان اینکه گسترش فرهنگ عاشورایی در جامعه عامل پایداری ارزش‌های دینی است، گفت: محور اصلی نهضت عاشورا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

محور اصلی نهضت عاشورا امر به معروف و نهی از منکر استبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین آیت نعمتی، امام جمعه شهرستان نیر، ۱۵ مردادماه، با توجه به فرا رسیدن هفته امر به معروف و نهی از منکر، با بیان اینکه گسترش فرهنگ عاشورایی در جامعه عامل پایداری ارزش‌های دینی است، گفت: محور اصلی نهضت عاشورا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

وی افزود: بهترین الگو برای امر به معروف و نهی از منکر برای جوانان و برای رسانه‌ها، حضرت سیدالشهدا است.

حجت‌الاسلام و المسلمین نعمتی، با بیان اینکه اهل تقوا با هوای نفس مبارزه می‌کنند، اظهار کرد: مردم، مسئولان، و نخبگان جامعه بدانند که امام حسین(ع) برای اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با خودپرستی قیام کرد.

امام جمعه شهرستان نیر، با بیان اینکه ما باید به مردم درس عشق بدهیم، تاکید کرد: عشق به اهل‌بیت(ع)، عشق به مردم، عشق به خدمت گذاری، عشق مبارزه با منافع شخصی، عشق مردم داری و مبارزه با فساد است.

وی از عقلانیت و عدالت به عنوان محور قیام کربلا نام برد و گفت: هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر همزمان با ورود به ماه محرم آغاز می‌شود چراکه فلسفه قیام امام حسین(ع) بر پایه امر به معروف و نهی از منکر است فلذا امر به معروف و نهی از منکر در این شرایط اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، در واقع شعبه‌ای از جهاد فی سبیل‌الله به شمار می‌آید.

حجت‌الاسلام و المسلمین نعمتی، به الگوی اجرای امر به معروف اشاره کرد و افزود: بهترین الگو برای امر به معروف و نهی از منکر برای جوانان و برای رسانه‌ها، حضرت سیدالشهدا است که مداحان و مبلغان باید به جای پرداختن به حواشی و حرف‌های احساسی در مجالس عزاداری از اهداف غایی قیام امام حسین(ع) به مردم بگویند.

وی به توطئه‌های دشمنان در آستانه عزاداری ماه محرم اشاره و تصریح کرد: معنویت، سلامت، معیشت، رفاه طلبی از جمله گذرگاه‌های توطئه دشمنان در این ماه است.

امام جمعه نیر، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در قیام خود از عنصر منطق و عقل، عزت و حماسه، محبت و عاطفه برای مبارزه با طاغوت بهره گرفت و لازم است دوگانه سازی کاذب سلامت و معنویت به بهانه کرونا محکوم به شکست باشد.

وی به تنفیذ ریاست جمهوری اشاره و اظهار کرد: حکم تنفیذ ریاست جمهوری در واقع تنفیذ خدمت به مردم، مبارزه با فساد، نماد مطالبات امام و امت است و خدمت به محرومان و مستضعفان مستلزم تلاش شبانه روزی و جهادی است به طوری که غلبه بر کمبودها و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و مبارزه مستمر با فساد و رانت خواری و ویژه خوارانی از جمله مطالبه مردم در انتخاب رئیس جمهور بود.

حجت‌الاسلام نعمتی، با بیان اینکه رئیس جمهور منتخب باید کابینه تحول گرا و اهل ریسک معرفی کند، گفت: کابینه‌ای که شهامت برداشتن گام‌های بلند برای حل مشکلات کشور را داشته باشد می‌تواند انقلابی عمل کرده و به مردم خدمت کند.

خطیب جمعه شهرستان نیر، از مسئولان امنیتی در مبارزه با رانت خواری و فساد در شهرستان قدردانی کرد و گفت: انتظار می‌رود مسئولان امنیتی و قضائی به صورت خاص و ویژه با رانت خواری و فساد به مبارزه خود ادامه دهند.

وی به روز خبرنگار اشاره کرد و گفت: خبرنگاران با پایبندی به قانون و اخلاق اسلامی مواظب باشند به نام شفافیت سو ظن و بدگمانی را در جامعه ترویج نکنند حرف‌های نادرست غفلت افزای دشمنان را منتشر نکنند و می‌بایست با آسیب شناسی بدون غرض برای اصلاح جامعه و ایجاد حکمرانی اسلامی تلاش کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نعمتی، همچنین به ۱۸ مردادماه روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم اشاره کرد و گفت: اگر مدافعان حرم، رزمندگان و جانبازان مدافع حرم نبودند امروز این امنیت و آرامش را نداشتیم در واقع شهدای مدافع حرم، الگوهای آخرالزمانی بصیرت هستند.

انتهای پیام
captcha