پذیرش دانشجو در دانشکده علوم قرآنی مشهد
کد خبر: 3986602
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸

پذیرش دانشجو در دانشکده علوم قرآنی مشهد

رئیس دانشکده علوم قرآنی مشهد از پذیرش دانشجو در سال تحصیلی جدید به صورت رایگان خبر داد.

پذیرش دانشجو در دانشکده علوم قرآنی مشهد

محسن دیمه‌کار، رئیس دانشکده علوم قرآنی مشهد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی  اظهار کرد: دانشکده علوم قرآنی مشهد در سال تحصیلی جدید از میان برادران و خواهران علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های قرآنی در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد.

وی اظهار کرد: دانشکده علوم قرآنی مشهد به عنوان یکی از مراکز دانشگاهی تخصصی آموزش علوم و معارف قرآن کریم در پایتخت معنوی ایران اسلامی تلاش می‌کند در سال تحصیلی جدید با پذیرش مشتاقان به ساحت قرآن گامی در جهت مهجوریت‌زدایی از ثقل اکبر رسول خدا(ص) و تربیت نیروهای متعهد، مومن و توانمند در حوزه علوم و معارف قرآنی در زمینه‌های تدریس، تحقیق و تبلیغ بردارد.

دیمه‌کار در خصوص شرایط پذیرش دانشجو در سال تحصیلی 1401-1400 گفت: دانشکده علوم قرآنی مشهد امسال 35 نفر در مقطع کارشناسی و 30 نفر در مقطع ارشد جذب خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه همه مراحل تحصیل در این دانشکده رایگان است، در خصوص نحوه پذیرش دانشجو گفت: در دو مقطع کارشناسی و ارشد همه پذیرش‌ها از طریق آزمون سراسری  بوده و داوطلبان مجاز شده بعد از اعلام نتایج آزمون سراسری می‌توانند کد رشته محل دانشکده علوم قرآنی مشهد را انتخاب و پس از قبولی نهایی نسبت به ثبت نام و تحصیل اقدام کنند.

رئیس دانشکده علوم قرآنی مشهد در ادامه به تشریح رشته‌های تحصیلی در این مجموعه پرداخت و بیان کرد: رشته‌های این دانشکده در حال حاضر در مقطع ارشد، رشته علوم قرآنی و با سه گرایش اعجاز، مستشرقان و ادبی بوده و در مقطع کارشناسی، رشته علوم قرآن و حدیث است.

وی تصریح کرد: علاوه بر تحصیل رایگان و تسهیلاتی که برای همه دانشجویان بر اساس ضوابط وزارت علوم همچون ارائه وام‌های شهریه، ضروری، ازدواج، ودیعه مسکن و تحصیلی در نظر گرفته شده است، بهره‌مندی از کادر آموزشی متخصص و متعهد شامل 10 عضو هیئت علمی و استفاده از دیگر مدرسان مجرب مراکز مهم آموزشی مشهد مقدس از دانشگاه‌های فردوسی، علوم اسلامی رضوی، جامعه المصطفی(ص) العالمیه و دیگر مراکز علمی و پژوهشی از جمله مزایای دیگر تحصیل در این دانشکده است.

دیمه‌کار در پایان اظهار کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه و شرایط پذیرش در این مجموعه قرآنی، می‌توانند از طریق آدرس اینترنتی WWW.QURAN.AC.IR و یا شماره تماس 38449700-051 و صفحه مجازی دانشکده در پیام‌رسان ایتا https://eitaa.com/u_quran و پیام‌رسان سروش https://sapp.ir/u_quran مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha