روز عرفه پایانی بر زندگی بدون مراعات خدا است
کد خبر: 3985432
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
امام جمعه بوشهر:

روز عرفه پایانی بر زندگی بدون مراعات خدا است

امام جمعه بوشهر،با اشاره به عظمت روز عرفه آن را زمان مناسبی برای بازگشت به سوی خدا دانست و گفت: روز عرفه، پایانی بر زندگی بدون مراعات خدا است.

به گزارش ایکنا از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، امام جمعه بوشهر و نماینده ولی‌فقیه در استان صبح امروز،29 تیرماه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر که با حضور عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر به‌صورت ارتباط تصویری برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن روز عرفه، گفت: عرفه، روز شناخت خدا و مهربانی‌های الهی، و بازگشت به زندگی خدایی با تمام زیبایی‌ها است.

امام جمعه بوشهر به توصیف روز عرفه پرداخت و بیان کرد: روز عرفه روز انس با خدا بر بال توبه و دعا و همچنین روز دعوت خداوند از تمام مردم به خدایی زیستن است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر عرفه را روز بخشایش گناهان، برشمرد و افزود: این روز آغازی است برای زندگی بدون گناه و پایانی بر زندگی بدون مراعات خدا است که مسلمانان باید این فرصت را غنیمت بشمارند.

وی این روز را روز تعهد به عبودیت الهی برشمرد و تصریح کرد: روز عرفه، روز دعا، نیایش، معرفت، ایمان به ذات اقدس الهی و ایجاد تعهد به عبودیت الهی است و عید قربان، روز کناره گذاری تمامی مظاهر ضد خدایی و دوری از گناه و معصیت است.

وی ضمن تبریک پیشاپیش عید قربان اظهار کرد: عید قربان نماد آمادگی جهت قربانی کردن تمامی دوست داشته‌های خود در راه خداست.

صفایی بوشهری یادآورشد: دهه مبارک ولایت و امامت نیز از عید قربان آغاز  و تا عید غدیر ادامه دارد که در این زمینه از تلاش‌‏های بنیاد بین‌المللی غدیر در استان برای تبیین فرهنگ علوی و ولایت قدردانی می‌‏شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha