اعلام برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در ملایر
کد خبر: 3983005
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳

اعلام برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در ملایر

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه قرآن كریم در بیش از ۱۰ آیه در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرم اشاره کرده است، گفت: برنامه‌هایی در رابطه با این موضوع در سطح شهرستان از امروز، 19 تیرماه به مدت یک هفته برگزار می‌شود.

اعلام برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در ملایرحجت‌الاسلام روح‌الله نجفی، مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به هفته عفاف و حجاب و برگزاری برنامه‌های متنوع در سطح شهرستان، اظهار کرد: این برنامه‌ها از 19 تیرماه در سطح شهرستان آغاز و تا 26 تیرماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اهمیت مقوله عفاف و حجاب در قرآن و روایات اسلامی، افزود: قرآن كریم در بعضی آیات به حكمت و فلسفه حجاب اشاره كرده است و بیش از ۱۰ آیه در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرم وجود دارد که یكی از این آیات، آیه ۵۹ سوره احزاب است که می‌فرماید «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِن جَلَابِیبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَن یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا؛ اى پیامبر به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو پوشش‌های خود را بر خود فروتر گیرند این براى آنكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند به احتیاط نزدیک‌تر است و خدا آمرزنده مهربان است.»

نجفی اضافه کرد: موضوع عفاف و حجاب به‌عنوان یک موضوع اعتقادی و اسلامی است و از این رو داشتن جامعه سالم در گرو عفت افراد آن جامعه است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در این شهرستان، تصریح کرد: تعدادی از برنامه‌ها به‌صورت مشترک و با همکاری حوزه‌های علمیه بانوان، همچنین حوزه‌های بسیج و پایگاه‌های بسیج و سپاه ملایر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان اجرایی می‌شود، افزود: این برنامه‌ها شامل برنامه‌های متنوع فرهنگی، مذهبی و هنری و... است که در نقاط مختلف شهر ملایر و شهرستان برگزار خواهد شد.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر به برگزاری هفت برنامه در هفت نقطه شهر ملایر شامل آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) ملایر، سر جوب، 16 متری و... اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها با محوریت بانوان و دختران جوان با همکاری حوزه علمیه خواهران برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام نجفی همچنین از مراسم تقدیر از بانوان محجبه در ادارات در هفته عفاف و حجاب خبر داد و افزود: همچنین از تعدادی از بانوان محجبه که در مغازه‌ها، کارگاه‌ها و... در حال فعالیت هستند، تقدیر می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین در سطح شهر برنامه‌هایی از جمله ایستگاه پاسخگویی به مسائل دینی و شرعی، تقدیر از دختران محجبه، برنامه‌های فرهنگی، بروشورهایی با محتوای حجاب و عفاف در این هفته انجام می‌شود.

نجفی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط کرونا بسیاری از برنامه‌ها در فضای مجازی برگزار خواهد شد، گفت: در این زمینه محتواسازی رسانه‌ای در فضا مجازی نیز توسط واحد رسانه‌ای این اداره انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha