مبلغان دینی با صبر و شکیبایی جوابگوی شبهات جوانان باشند
کد خبر: 3976239
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰

مبلغان دینی با صبر و شکیبایی جوابگوی شبهات جوانان باشند

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با تأکید بر اینکه مبلغان دین باید با صبر و شکیبایی جوابگوی شبهات دینی جوانان باشند، گفت: یکی از عواملی که می‌تواند باعث جذب جوانان به سمت افراط و تفریط دین شود عدم تحمل مبلغان دینی است.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام سعید عسگری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، در نشست شورای افتای کردستان که در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور که با موضوع «آینده‌پژوهی و بررسی پیامدهای افراط‌گرایی و تفریط دینی» امروز، 18 خردادماه در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: اگر برنامه‌ریزی‌های درستی انجام شود و کسانی که دغدغه دین و مذهب را دارند در یک انتخاب اصلح در انتخابات پیش رو قدم بردارند آینده روشنی را رقم خواهند زد.

وی با اشاره به اینکه انتخاب اصلح می‌تواند موجب روی کار آمدن یک دولت موفق در کشور و رفاه هر چه بیشتر مردم کشور و استان شود، افزود: جوانان و نوجوانان امروز براساس اطلاعاتی به دست آورده‌ خود، دغدغه و سؤالاتی دارند که فقط روحانیت و بزرگان دین می‌توانند آن‌ها را قانع کنند و به سؤالات پاسخ دهند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با تأکید بر اینکه مبلغان دین باید با صبر و شکیبایی جوابگوی شبهات دینی جوانان باشند، گفت: یکی از عواملی که می‌تواند باعث جذب جوانان به سمت افراط و تفریط دین شود عدم تحمل مبلغان دینی است.

وی یادآور شد: آغوش روحانیت و روحانیون شیعه و سنی برای پذیرش جوانان باید همیشه باز باشد و باید با بالا بردن آستانه تحمل خود آمادگی پاسخگویی سؤالات جوانان باشیم.

بررسی سالانه بیش از ۵ هزار پرونده توسط شورای افتا استان

ماموستا محمداشرف ایل بیگی، دبیر عالی شورای افتای استان کردستان، نیز در ادامه این نشست گفت: دشمنان به‌ویژه آمریکا از همه توان و قدرت خود برای اعمال تحریم‌های سخت بر کشور دریغ نکرده و این شرایط سختی را برای کشور رقم زده است.

وی افزود: زندگی ملت ایران از بدو انقلاب تاکنون با دشمنی دشمنان و با درد و رنج‌ها مأنوس شده‌ است لذا انتظار داریم با حضور پرشور خود در انتخابات بر این تفکر دشمنان خط بطلانی بکشند.

ماموستا ایل‌بیگی با تأکید بر اینکه هدف شورای افتا پاسخگویی به سؤالات دینی مردم و سیستم قضایی کشور است، بیان کرد: عامه مردم در همه شهرهای استان کردستان مرکز بزرگ را به نام شورای افتای استان می‌شناسند که نشان‌دهنده عمق ارتباط مردم با شورای روحانیت در استان است.

وی با اشاره به اینکه شوراهای روحانیت باید از لحاظ کیفی و کمی تقویت شوند، ادامه داد: هر روز به پرسش‌های بی پاسخ در جامعه افزوده می‌شود و حجم این سؤالات بر دوش شوراهای روحانیت استان سنگینی می‌کند.

دبیر عالی شورای افتای استان کردستان با اعلام اینکه امیدواریم روند تکمیل و کادرسازی در شوراها تا رسیدن به نقطه مطلوب ادامه پیدا کند، افزود: در سال بیش از ۵ هزار پروند در شوراهای افتا مورد بررسی قرار می‌گیرد که یک چهارم آن مربوط به مبادی قضایی است و برای آنها رأی صادر می‌شود.

وی با اعلام اینکه متأسفانه شورای افتای استان در پاسخ‌گویی به برخی سؤالات در برخی از موارد ضعیف عمل کرده است، یادآور شد: یکی از مشکلات شوراهای روحانیت عدم حمایت دستگاه‌های قضایی از آنها است.

انتهای پیام
captcha