نماز عید فطر در مصلی و مساجد مازندران اقامه می‌شود
کد خبر: 3970621
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸

نماز عید فطر در مصلی و مساجد مازندران اقامه می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران از برگزاری نماز عید سعید فطر در مصلی و مساجد شهر‌های مازندران با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در سراسر استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر شکریان‌امیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، صبح امروز، 20 اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نماز عید سعید فطر در مصلا و تمامی مساجد و اماکن مذهبی شهر‌ها و روستا‌های مازندران با رعایت شیوه‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت نماز عید سعید فطر افزود: تجربه برگزاری مراسم شب‌های قدر در سال‌های گذشته و اخیر و برخی فعالیت‌های دینی و مذهبی با توجه به رعایت دقیق پروتکل‌های وزارت بهداشتی و درمان ثابت کرده است که فعالان حوزه دین و مسجدی‌ها در اجرای همه دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌ها از دیگر اقشار جامعه دقیق‌تر و مصمم‌تر هستند و با توجه به این شرایط برگزاری نماز عید فطر در تمامی مصلی‌ها، مساجد و محافل دینی و مذهبی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شیوه‌نامه‌ها برگزار می‌شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران، عید فطر را عیدالله و شکرانه یک ماه بندگی برای خدای متعال دانست و تصریح کرد: عید فطر، جشن بزرگ بندگی مؤمنان و مسلمانان و شیعیان جهان است و همه مؤمنان، مسلمانان باید از دستاورد‌های معنوی این ماه حفظ و حراست کنند.

وی با تقدیر از اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته فعالان حوزه دین، مسجدی‌ها و هیئت‌های مذهبی در برگزاری مراسم ویژه شب‌های قدر و شهادت حضرت امیر مومنان علی(ع)، افزود: با توجه به اینکه در ایام شیوع پیک چهارم کرونا در کشور بودیم، اما با مجوز وزارت بهداشت و درمان و نظر مساعد شخص وزیر بهداشت این مراسم با رعایت دقیق شیوه نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و درمان و بدون هیچ مشکلی برگزار شد و قطعاً نماز عید فطر هم با همان تدابیر و برنامه‌ریزی دقیق‌تر برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در پایان افزود: به لطف خدا و تلاش و مجاهدت‌های کادر درمان و پزشکی و همراهی مردم فهیم استان و دعای مومنان و روزه داران شاهد کاهش موارد ابتلا در استان مازندران هستیم و از پیک چهارم عبور کردیم و باید مراقبت کرد و از سفر‌های غیر ضروری به استان جلوگیری شود.

انتهای پیام
captcha