۱۲ دهکده اقتصاد مقاومتی در مازندران راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3969989
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷

۱۲ دهکده اقتصاد مقاومتی در مازندران راه‌اندازی می‌شود

رئیس بسیج سازندگی مازندران با اشاره به فعالیت دهکده اقتصاد مقاومتی در سمسکنده ساری از راه‌اندازی ۱۲ دهکده اقتصادی دیگر در شهرستان‌های استان تا پایان سال جاری خبر داد.

راه‌اندازی ۱۲ دهکده اقتصاد مقاومتی در مازندرانمحمدمهدی اقبال‌پور، رئیس بسیج سازندگی مازندران، امروز، ۱۸ اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از سوی سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی با اعتبار بیش از ۳۶۰ میلیارد تومان در حال اجرا است.

وی افزود: احداث یک‌هزار و ۳۵۰ واحد در حوزه مسکن، بهسازی ۱۲۰ کیلومتر راه روستایی، آبرسانی با اجرای ۷۰ کیلومتر لوله‌گذاری، ساخت و استقرار ۲۰ مخزن بتنی و پلاستیکی، ساماندهی ۷ کیلومتر بهسازی رودخانه‌ها و ۳۰ هکتار مرمت و بهسازی آبندان‌های استان از برنامه سال جاری در مناطق محروم است.

رئیس بسیج سازندگی مازندران تصریح کرد: در سال گذشته تعداد ۷۵۰ پروژه در قالب پل روستایی، جاده بین مزارع، کانال آب کشاورزی، کتابخانه عمومی، سالن ورزشی، کانون فرهنگی ورزشی، کانون فرهنگی ورزشی، ورزشگاه و استادیوم ورزشی، زیارتگاه شهدا، خانه عالم، بهسازی مسجد و حسینیه انجام شد.

وی افزود: در حوزه آموزش و توانمندسازی در سال گذشته برای ۱۵ هزار نفر برگزار شد و در برنامه سال جاری این دوره آموزشی و مهارتی برای ۳۰ هزار نفر در نظر گرفته شده است.

اقبال‌پور با اشاره به راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی در سمسکنده ساری از راه‌اندازی ۱۲ دهکده اقتصادی دیگر در شهرستان‌های استان تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار کرد: در سال گذشته با کمک هزار و ۳۰۰ صندوق قرض‌الحسنه مردم‌یار و اشتغال‌زا موفق شدیم ۴ هزار نفر را مشغول به کار کنیم و قرار است این مهم امسال با ۲۲۰ صندوق بتوانیم اشتغال‌ز‌ایی مستقیم را تا ۶ هزار نفر افزایش ‌دهیم. در سال گذشته با اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان، بیش از ۱۰ هزار نفر از تسهیلات اشتغالزایی بهره‌مند شدند و در برنامه امسال مقرر شد با اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان بتوانیم بیش از ۵۰ هزار نفر را از تسهیلات اشتغالزایی بهره‌مند کنیم.

رئیس بسیج سازندگی مازندران، بیان کرد: در سال گذشته تعداد ۵۰۰ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال عارضه‌یابی و نسبت به رفع موانع تولید اقدام شد.

وی افزود: سازمان بسیج سازندگی از سوی ستاد زراعت چوب استانداری، بعنوان مجری طرح زراعت چوب در اراضی نیرو‌های مسلح و محلات معرفی شد که تا پایان اسفندماه سال گذشته تعداد ۳۰۰ هزار اصله نهال در اراضی سپاه، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج و محلات کشت شد و در برنامهاست تا بتوانیم در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲ میلیون اصله نهال غرس کنیم.

رئیس بسیج سازندگی مازندران گفت: در حوزه خدمت‌رسانی نهضت کمک مؤمنانه تا کنون بیش از ۴۶۰ میلیارد تومان با همکاری گروه‌های جهادی و خیرین جهت تهیه جهیزیه و لوازم زندگی، بسته معیشتی، تبلت، موبایل، وسایل کمک آموزشی، انواع ماسک، البسه پوشاک، جشن تکلیف، قربانی، کارت هدیه و ... هزینه شد.

انتهای پیام
captcha