مهمترین رسالت زنان تربیت نسل منتظر است
کد خبر: 3965902
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵

مهمترین رسالت زنان تربیت نسل منتظر است

عضو هیئت اندیشه ورز بانوان قرآنی در گلستان تربیت فرزندان با اصول و مبانی دینی را از مهمترین رسالت زنان برای تربیت نسل منتظر دانست و گفت: تبلیغات صحیح فرهنگ مهدوی‌، جلوگیری از ترویج افکار و عقاید ناصحیح، برگزاری مجالس مذهبی بالا بردن فرهنگ کتابخوانی از مهمترین وظایف زنان برای تربیت نسل منتظر است.

مهمترین رسالت زنان تربیت نسل منتظر استنصرت بابایی، عضو هیئت اندیشه ورز بانوان در گلستان در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان، بیان کرد: اساس اولیه تربیت در خانواده بنا می‌شود و دامن مادر اولین پایگاه تربیتی است؛ والدین لازم است از راه حفظ حدیث‌، تلاوت روزانه قرآن برای امام زمان(عج)، حفظ و تلاوت دعای سلامتی امام عصر و... سعی در انتقال معارف مهدوی به فرزندان خود داشته باشند.

وی با بیان اینکه نقش مادر در خانواده تأثیر بسزایی در تربیت فرزندان دارد، گفت: نقش زنان به عنوان مادر در خانواده در این زمینه اهمیت بسزایی دارد چراکه مادر زمان بیشتری را با فرزند خود سپری می‌کند و اصولاً هنر مادر بودن این است که از فرصت‌ها برای تربیت دینی فرزند خود استفاده کند. مادر می‌تواند مضامین مهدوی را در لالایی‌های خود برای کودک بیان کند گرچه پایان لالایی مادر، خواب کودک است اما این خواب سرآغاز بیداری، بصیرت و هوشیاری است و می‌تواند عامل مهمی برای سعادت کودک باشد کودکی که قرار است در آینده زمینه ساز ظهور امام زمانش باشد.

بابایی با اشاره به فرمایش پیامبر گرامی اسلام(ص) ‌که فرمودند فرزندان خود را بر سه خصلت دوست داشتن پیامبر‌، دوست داشتن اهل بیت(ع) و قرآن خواندن تربیت کنید، تصریح کرد: مسئولیت مادر در این زمینه بسیار سنگین است و باید تمام تلاش خود را به کار بگیرد تا فرزند خود را با اصول تربیت دینی روانه اجتماع کند.

وی مهمترین عوامل موفقیت حضور زن در اجتماع حفظ حجاب و ارزش‌های انسانی زن دانست که باید به آن توجه شود‌، گفت: البته مسئولیت سنگین تربیت فرزند هرگز مانع از حضور زن در اجتماع نیست چرا که حضور وی در اجتماع برای زمینه سازی ظهور بسیار لازم و ضروری است.  

عضو هیئت اندیشه ورز بانوان در گلستان  با بیان اینکه زنان با حضور در اجتماع می‌توانند جامعه عظیم بانوان را با رسالت بزرگ خود در زمینه فرهنگ انتظار آشنا ساخته و زمینه را برای ظهور آماده کنند. افزود: زنان همواره نشان داده‌اند که در پیشبرد اسلام در شرایط بحرانی جایگاه ویژه‌ای داشته‌اند از صدر اسلام تا دوران پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و... موارد فراوانی را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف دشمن مبارزه با فرهنگ انتظار است، اظهار کرد:‌ دشمن تاکنون صدها اثر بزرگ هنری با مضمون تحریف فرهنگ انتظار و ارائه چهره وحشتناک و جنگ طلب از منجی عالم تولید کرده است و سعی آنان نیز در تأثیرگذاری بیشتر بر زنان و جوانان است که تفکر آنها را عوض کند بنابراین بانوان در این خصوص وظیفه خطیری بر عهده دارند آنها باید با مسلح کردن خود به معارف ناب محمدی‌، هم خود و هم جامعه‌ای که تحت تربیت آنان قرار دارد را نجات دهند.

بابایی با تأکید بر اینکه حضور زنان در مجامع علمی به خصوص علوم اسلامی در حوزه و دانشگاه برای رشد اعتقادات اسلامی در جامعه نقش اساسی دارد، تصریح کرد: ‌ باور و شناخت امام زمان (عج) از مبانی فرهنگی است که زیر بنای اعتقادی فرهنگی را تشکیل می‌دهد و موجب ثبات عقیده افراد به مهدویت و سازندگی افکار می‌شود و حضور زن در اجتماع در صورتی مورد قبول امام زمان (عج) است که مطابق موازین اسلامی باشد.

وی در پایان گفت: تبلیغات صحیح فرهنگ مهدوی‌، جلوگیری از ترویج افکار و عقاید نادرست، برگزاری مجالس مذهبی با استفاده از سخنرانان آگاه، بالا بردن فرهنگ کتابخوانی و تلاش برای تربیت فرزندان با اصول و مبانی دینی از مهمترین وظایف زنان برای تربیت نسل منتظر است.

انتهای پیام
captcha