ضرورت برخورد قاطع با حرمت‌شکنان ماه رمضان
کد خبر: 3965655
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹

ضرورت برخورد قاطع با حرمت‌شکنان ماه رمضان

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و روزه‌داران در این ماه ضیافت‌الله بر همگان واجب است و باید با حرمت‌شکنان ماه مبارک رمضان برخورد قاطع صورت گیرد.

ضرورت برخورد قاطع با جرائم مشهودبه گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام ناصرشکریان امیری، 30 فروردین ماه در جمع خبرنگاران با تأکید بر حفظ حرمت این ماه مبارک، اظهار کرد: روزه‌خواری و بدحجابی از مصادیق جرائم مشهود است و باید دستگاه قضا و نیرو‌های انتظامی نسبت به این جرائم مشهود برخورد قاطع داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت آثار فردی و اجتماعی در دین مبین اسلام و اهمیت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و روزه‌داران، افزود: یکی از مهم‌ترین برکات ماه ضیافت‌الله و ماه مبارک رمضان کاهش چشمگیر جرائم و آسیب‌های اجتماعی است و آحاد ملت بزرگ و مسلمان ایران همواره در این ماه خود را موظف به رعایت ارزش‌ها و اصول اسلامی می‌دانند، ولی برخی به دنبال حرمت‌شکنی در این ماه عزیز هستند که برخورد با این هنجار‌شکنان ضروری است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران، با اشاره به کاهش چشمگیر جرائم و آسیب‌های اجتماعی در ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: ماه مبارک رمضان یکی از ظرفیت‌های عظیم دینی و معنوی مسلمانان در جوامع اسلامی است و این آمار چشمگیر کاهش جرائم و آسیب‌ها باید برای متولیان حوزه فرهنگ الگو قرار گیرد و از این ظرفیت عظیم دینی و معنوی بیشترین بهره را ببرند.

شکریان امیری در ادامه سخنان خود با اشاره به برخی ناهنجاری‌ها مانند بدحجابی و روزه خواری در ملاء عام و در ماه مبارک رمضان، تأکید کرد: حفظ شأن و حرمت این ماه بر همه اقشار جامعه ضروری است و بدحجابی و روزه خواری در ملاءعام برابر قانون جرم است.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی، ترویج سبک زندگی اسلامی و امربه معروف و نهی از منکر، افزود: سلامت جسم و روح یکی از مهم‌ترین برکات این ماه است و عبودیت و معنویت مهم‌ترین ابزار برای رسیدن به این سلامت جسم و روح در ماه مبارک است.

شکریان در پایان با اشاره به برنامه‌ریزی و هزینه‌های هنگفت دشمنان برای تهی کردن باور دینی و اعتقادی جوانان، نوجوانان و مسلمانان، بیان کرد: تقویت و ترویج معارف دینی، اسلامی و تقوای فردی و اجتماعی مهم‌ترین ابزار برای مقابله با این دشمنی‌هاست و مبلغان در این ماه باید از ظرفیت ماه مبارک و فضای مجازی برای تبلیغ و تبیین معارف قرآن کریم، اسلام ناب و اهل بیت(ع) بهره‌برداری کنند.

انتهای پیام
captcha