ثبت ۲ وقف جدید در میاندورود
کد خبر: 3965004
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸

ثبت ۲ وقف جدید در میاندورود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میاندورود از ثبت ۲ وقف جدید در این شهرستان در روزهای اخیر خبر داد.

ثبت ۲ وقف جدید در میاندورودمحمود فیاض‌بخش، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میاندورود در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: در دهه سوم فروردین ماه 1400دو وقف جدید در شهرستان میاندورود ثبت شد.

وی افزود: واقف خیراندیش حاج علی‌اکبر علیزاده کیاپی زمین کشاورزی به مساحت ۱۷ هزار مترمربع را با حضور در اداره اوقاف و امور خیریه میاندرود وقف کرده است.

فیاض‌بخش افزود: ارزش این زمین بیش از ۲۰ میلیارد ریال بوده که به نیت هزینه برای حرم مطهر امام حسین(ع) در کربلا وقف شده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان میاندورود تصریح کرد: همچنین ورثه عباسعلی عباس‌زاده نیز زمین زراعی به مساحت ۷۰۰ مترمربع جنب امامزاده قاسم(ع) زید سفلی به ارزش ۵ میلیارد ریال را به نیت الحاق به امامزاده وقف کرد.

وی با بیان اینکه، سال گذشته پنج موقوفه جدید در شهرستان میاندورود ثبت شد، افزود: رسانه‌ها نیت واقفان را به سمت وقف‌های نوین هدایت کنند تا شاهد رقم خوردن اتفاقات خوبی در زمینه موقوفات باشیم.

فیاض‌بخش گفت: افراد حقوقی و حقیقی که ‏متصرف املاک و اراضی موقوفه هستند طبق موازین شرعی و قانونی باید حقوق موقوفات را پرداخت کنند و دریافت اجاره موقوفات موجب اجرای نیت واقف می‌شود و اوقاف نیز تمامی عوائد موقوفات را بر اساس نظر واقف که در وقف نامه ذکر شده است، هزینه می‌کند.

وی با بیان اینکه تمام امورات مالی و غیرمالی مربوط به امامزادگان و بقاع متبرکه و موقوفات از طریق سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه انجام ‏می‌شود، گفت: راه‌اندازی این سامانه کار خدمت‌رسانی به مستأجران، متولیان، هیئت امنا و دیگر ارباب رجوعان مرتبط تسریع شده و به‌ویژه نسبت به هزینه کرد موقوفات و بقاع متبرکه نظارت اساسی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha