کمک به همنوعان در نوروز فرصت ترویج روحیه ایثارگری در جامعه را به دنبال دارد
کد خبر: 3961723
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷

کمک به همنوعان در نوروز فرصت ترویج روحیه ایثارگری در جامعه را به دنبال دارد

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: صدقه و انفاق و دادن نذورات می‌تواند سبب آرامش و ترویج روحیه ایثارگری در جامعه باشد و عید نوروز فرصتی در راستای ترویج فرهنگ کمک به مستمندان و همنوعان به‌عنوان یک سنت دینی و یک وظیفه اخلاقی است که در این روزهای کرونایی و با توجه به وضعیت اقتصادی بیش از پیش مورد تأکید قرار گرفته است.

کمک به همنوعان در نوروز فرصت ترویج روحیه ایثارگری در جامعه

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه استان قزوین، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی‌اصغر عرفانی، دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین، ضمن تبریک فرارسیدن نیمه شعبان و ولادت منجی بشریت حضرت مهدی(عج) گفت: تنها زمانی می‌توانیم خود را منتظر امام عدالت‌گستر بدانیم که در زندگی فردی و اجتماعی، راه و روش مورد نظر حضرت را اجرا کنیم.

وی به دستگیری از نیازمندان و مستضعفان اشاره و بیان کرد: این خصلت نیکو آثار ارزشمندی هم در دنیا و هم در آخرت در پی دارد و سرنوشت انسان را در جهت سعادت رقم می‌زند لذا همه مؤمنان باید نسبت به اقشار ضعیف و محروم جامعه توجه ویژه داشته باشند و بدانند که این مسئله می‌تواند در دفع مصیبت‌ها و بلایا مؤثر باشد.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: صدقه و انفاق و دادن نذورات می‌تواند سبب آرامش و ترویج روحیه ایثارگری در جامعه باشد و عید نوروز فرصتی در راستای ترویج فرهنگ کمک به مستمندان و همنوعان به‌عنوان یک سنت دینی و یک وظیفه اخلاقی است که در این روزهای کرونایی و با توجه به وضعیت اقتصادی بیش از پیش مورد تأکید قرار گرفته است.

وی در ادامه بیان کرد: در دین مبین اسلام به دستگیری از نیازمندان توجه ویژه‌ای شده و خوشبختانه ملت ایران در زمان شیوع ویروس کرونا با برگزاری رزمایش مواسات مؤمنانه به خوبی وارد این عرصه شدند.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا رزمایش مواسات و همدلی با محوریت نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه قزوین اجرا شد و خوشبختانه مردم ولایتمدار و متدین استان از همه اقشار مختلف در رزمایش بزرگ مواسات حضوری درخشان داشتند که جای تقدیر دارد، البته باید این برنامه‌ها تا پایان ریشه کنی کرونا تداوم داشته باشد.

انتهای پیام
captcha