تجلیل از چهره ماندگار قرآنی ملی در مازندران
کد خبر: 3960413
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸

تجلیل از چهره ماندگار قرآنی ملی در مازندران

مراسم تجلیل از خادم‌القرآن حاج سعید قربانی رئیس سابق دارالقرآن کریم مازندران امروز ۲۷ اسفندماه با حضور جمع زیادی از قاریان، حافظان و مسئولان دستگاه‌های فرهنگی استان در سازمان تبلیغات اسلامی مازندران در بابل برگزار شد.

تجلیل از یک چهره ماندگار قرآنی ملی در مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران ظهر امروز ۲۷ اسفندماه مراسم تجلیل از خادم‌القرآن حاج سعید قربانی رئیس سابق دارالقرآن کریم مازندران با حضور جمع زیادی از قاریان، حافظان، مربیان، فعالان قرآنی، روحانیون و اساتید دانشگاه و مسئولان دستگاه‌های فرهنگی استان در سازمان تبلیغات اسلامی مازندران در بابل برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سید احمد مقیمی از قاریان برجسته بین‌المللی قرآن به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت و سپس حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر شکریان مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: حاج سعید قربانی از چهره ماندگار استانی و ملی، استاد، معلم، مربی دلسوز، متواضع، مخلص و پرتلاش بوده و است.

وی همراهی با استاد حاج سعید قربانی را نعمت و توفیقی برای خود دانست و افزود: داشتن ایمان به خدا، نعمت سلامتی، قانع بودن، نبوت، ولایت از نعمات الهی است و همه قرآنیان باید خداوند را شاکر خداوند باشند که آن‌ها را بر سر سفره خود مهمان کرد و خدمتگزار قرآن قرار دارد.

شکریان با بیان اینکه تربیت نیرو، توفیقی بسیار ارزشمند است که به هر کس دست نخواهد داد، گفت: خداوند به عمر حاج سعید قربانی برکت داد که نیرو تربیت کرد و ایشان در استان شاگرد‌های بزرگ و برجسته دارند.

وی در ادامه با اشاره به قرار گرفتن در آستانه جشن نیمه شعبان، افزود: باید برای جشن تولد امام زمان (عج) یک سرمایه‌گذاری ویژه شود و به آقا بگوئیم؛ ما برای جشن تولد شما اینهمه شادی می‌کنیم چه برسد به ظهورتان.

در ادامه سید مهدی احمدی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه قرآنی مازندران، اظهار کرد: عناوینی همچون؛ قاری، حافظ، مربی، معلم، متعلم، اختصاص به بعضی از افراد دارد، ولی عنوان خام‌القرآن عنوانی است جامع و خادم‌القرآن قاری، حافظ، متعلم و مربی و حافظ قرآن است.

«حاج سعید قربانی» مصداق واقعی خادم قرآنی است

وی با بیان اینکه، مهمترین ویژگی خادم قرآن دغدغه قرآنی داشتن، اخلاص در عمل و ادب در گفتار است، افزود: حاج سعید قربانی مصداق واقعی خادم قرآن است که لازم است به نمایندگی از موسسات و خانه‌های قرآنی استان مازندران از خدمات چندین ساله وی تشکر و قدردانی کنم و به رسم ادب دست ایشان را می‌بوسم.

تجلیل از یک چهره ماندگار قرآنی ملی در مازندران

افتخاراتم را مدیون شیر پاک مادر و روضه‌خوانی پدرم می‌دانم

در ادامه سعید قربانی پیشکسوت قرآنی مازندران، گفت: این افتخارات را از شیر پاک مادرم و ثواب روضه‌های پدرم می‌دانم و از خداوند شاکرم تا این زمان آبروی‌مان را حفظ کرده است.
وی افزود: امروزیکی از سخت‌ترین روز‌های زندگی‌ام بود و تعریف و تمجید بزرگواران از یک معلم قرآن به طور کل از لطف الهی است و بنده خودم را لایق این توصیفات نمی‌دانم.

قربانی تصریح کرد: یکی دیگر از سختی‌های کارم در فعالیت قرآنی، رفت و آمدم از ساری به بابل محل کارم بود که این کار در مدت طولانی طاقت فرسا بود، اما خط نوشته‌ای که حجت‌الاسلام شکریان در پاسخ به این سختی به من داد نکته مهمی در آن بود و موجب شد دیگر اعتراضی نکنم.

به گزارش ایکنا در پایان این مراسم از سوی سازمان تبلیغات اسلامی ضمن اهدای لوح و هدایای نقدی، هزینه سفر به مشهد مقدس با خانواده به ایشان هدیه شد و نیز از سوی اداره کل اوقاف و امور خیره مازندران، اتحادیه قرآنی استان مازندران، کارگروه جبهه قرآنی مازندران، کانون تخصصی قرآن قدس رضوی، مرکز قرآنی آستان قدس رضوی، دبیرستان پسرانه علوم و معارف صدرای بابل، کارشناسان قرآنی تبلیغات اسلامی استان، سازمان تبلیغات اسلامی چالوس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، اداره کل آموزش و پرورش مازندران، اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نکا و... هدیای نقدی و الواح معنوی تقدیم این خادم قرآن شد.

لازم به ذکر است؛ همسر حاج سعید قربانی خواهر شهید لزگی از شهدای ورزشی دفاع مقدس است که در فعالیت‌های قرآنی بسیار همراه و همکار وی بوده در این مراسم از همسر وی نیز تقدیر شد.

در پایان مراسم حاج سعید قربانی اعلام کرد؛ جوایز و هدایای امروز را به دارالقرآن تبلیغات اسلامی تحویل داده تا در حوزه قرآنی هزینه شود.

انتهای پیام
captcha