جانبازان؛ معلمان مکتب از خودگذشتگی برای نسل امروز
کد خبر: 3960319
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۵:۲۱

جانبازان؛ معلمان مکتب از خودگذشتگی برای نسل امروز

جانباز دوران دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری گفت: جانبازان علاوه بر ایفای نقش در دوران دفاع مقدس در طول حیات و تکامل نظام اسلامی نیز بسیار تاثیرگذار بوده‌اند، به طوری که جانبازان، معلمان درس و مکتب از خودگذشتگی و ایثار برای نسل امروز هستند.

جانبازی، مدال افتخاری است که خداوند متعال این نعمت ارزشمند را نصیب انسان‏‌های پاک و بی‌‏آلایش خود می‏‌کند، انسان‏‌هایی که از هستی و جان خود در راه رضایت حق گذشته و در این راه، صبر و مقاومت می‏‌کنند.

انسان‌هایی ایثارگر که طی سال‌های جنگ تحمیلی و تجاوز دشمن، در خطوط مقدم جبهه، قهرمانانه سینه خود را در برابر آتش دشمن سپر کرده و در راه حفظ کیان اسلام، سلامت خود را تقدیم داشتند، افرادی که به دلیل از خود گذشتگی‌ها و ایثارگری‌هایشان، موانع و حجاب‌ها را که در اثر تعلقات و وابستگی‌های دنیوی ایجاد می‌شود، کنار زده و راحت‌تر با خداوند به مناجات می‌پردازند.

چهارم شعبان، سالروز میلاد بزرگ جانباز اسلام و پرچمدار دفاع از حرمت حریم ولایت، حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) به واسطه فداکاری و ایثارگری جانبازان سرافراز و دلاور به عنوان روز جانباز نام‌گذاری شده است.

روز جانباز یادآور ایمان عمیق، فداکاری بی‌دریغ، وفاداری به آرمان‌های اسلامی است که قامت غیرت برافراشتند تا لوای اقتدار ایران اسلامی را استوار بدارند.

بهروز صادقی، جانباز دوران دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری در گفت‌و‌گو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: به فرموده امام خمینی(ره) جانبازان رهبران این نهضت هستند نهضتی که امام آغازگر آن بود و به واسطه شهادت جوانان و اهدای جان افرادی که جانباز این نظام بودند و بر اهداف‌شان پافشاری کردند تا انقلاب اسلامی به پیروزی برسد و جان خود را اهدا کردند، درخت انقلاب را آبیاری کردند تا به دست جوانان امروزی برسد.

وی افزود: به گفته مقام معظم رهبری، کشور علاوه بر ریزش، رویش هم داشته به طوری که رویش انقلاب و نظام بیش‌تر از ریزش‌ها بوده است، البته جوانانی که برای حفظ از کیان کشور و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی پا را فراتر گذاشته و در کشورهایی همچون سوریه مشغول به جنگ بودند تا از این طریق، دشمن تعرضی به نظام نداشته باشد.

صادقی گفت: امروزه امنیت کشور را مرهون تلاش و زحمات جانبازان و آزادگان هستیم، قطعا جانبازان به میثاق خود عمل و جان خود را اهدا کردند تا انقلاب اسلامی پابرجا بماند که امید است جوانان امروز از دلاورمردی، پای‌مردی و از خودگذشتگی جانبازان الگو بگیرند و در راستای فرمایش رهبری به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام بردارند.

این جانباز دوران دفاع مقدس بیان کرد: بزرگ‌ترین شاخصه و ویژگی جانبازان نظام جمهوری اسلامی از خودگذشتگی است کسی که زمانی از جان خود گذشته و بدون هیچ چشم‌داشت و پاداشی جان ناقابل خود را در برابر هجمه‌هایی که در آن زمان بود کف دست گذاشت و از کیان کشور دفاع کرد.

وی یادآور شد: بی‌شک پاسداران و جانبازان، در دوران سراسر افتخار و پرفراز و نشیب دفاع مقدس در راه صیانت و حراست از مرزهای عقیدتی و جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نکرده‌اند، افرادی که به‌ عنوان اسوه‌های صبر و استقامت، مسیر پرافتخار جانبازی را با الگو گیری از جانباز دشت کربلا حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) و براساس شناخت و اعتقادی راسخ انتخاب کردند.

این جانباز دوران دفاع مقدس تاکید کرد: جانبازان علاوه بر ایفای نقش در دوران دفاع مقدس در طول حیات و تکامل نظام اسلامی نیز بسیار تاثیرگذار بوده‌اند، به طوری که جانبازان، معلمان درس و مکتب از خودگذشتگی و ایثار برای نسل امروز هستند.

وی گفت: جانبازان حق زیادی بر ملت ایران و انقلاب اسلامی دارند و ملت ایران هیچ‌گاه فداکاری جانبازان را فراموش نکرده و آن را نمادی برای عزت و عظمت ایران زمین می‌داند، به طوری که حفظ فرهنگ جانبازی و تکریم از آن‌ها، یک ضرورت تلقی می‌شود و همه آحاد جامعه باید قدر و ارزش رشادت، ایثارگری و نقش‌آفرینی چنین افرادی را بدانند.

صادقی در ادامه عنوان کرد: امروزه ابعاد جنگ نرم بسیار پیچیده‌تر از ابعاد جنگ سخت است، آن زمان دشمن در مقابل قرار داشت و مبارزاتی که صورت می‌گرفت به صورت چهره به چهره بود، اما اکنون فضاهای مجازی هستند که در قالب جنگ نرم این موضوع بسیار حساس‌تر است، به طوری که مقام معظم رهبری چند روز اخیر در سخنرانی خود خطاب به جوانان بیان کردند که جوانان در فضای مجازی و بحث جنگ نرم به صورت جدی وارد شوند، در برابر هجمه‌هایی که در این فضاها صورت می‌گیرد مقابله و ترویج دهنده فرهنگ ایثار و شهادت باشند.

وی ادامه داد: قطعا جوانان و نوجوانان در این عرصه‌ها حضور دارند و تلاش‌ها در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و دفاع از ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی است، نظامی که نتیجه خون هزاران هزار شهید است.

این جانباز دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: خوشبختانه انقلاب اسلامی هر روز بهتر و پربارتر از گذشته به فضل الهی پیش خواهد رفت و امید است روزی برسد که پرچم جمهوری اسلامی و پرچم عدالت جهانی به دست صاحب اصلی آن یعنی مهدی موعود(عج) داده شود.

 

انتهای پیام
captcha