تمدید فراخوان طرح ملی «انتخاب و معرفی روستای قرآنی» در مازندران
کد خبر: 3959619
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲

تمدید فراخوان طرح ملی «انتخاب و معرفی روستای قرآنی» در مازندران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از تمدید مهلت فراخوان طرح «انتخاب و معرفی روستای قرآنی» تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ خبر داد.

تمدید فراخوان طرح ملی «انتخاب و معرفی روستای قرآنی ایران»عباس زارع، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مهلت فراخوان طرح «انتخاب و معرفی روستای قرآنی مازندران» تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ تمدید شد.

وی افزود: طرح ملی «انتخاب و معرفی روستای قرآنی مازندران» به منظور ساماندهی، تقویت و حمایت از فعالیت‌های دینی در روستا‌ها با هماهنگی و جلب مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و دینی ذیربط اجرا می‌شود.

زارع تصریح کرد: الگوسازی و جهت‌دهی فعالیت‌های قرآن و عترت در روستاها، توسعه و ترویج و جریان سازی فرهنگ قرآن و عترت در اقشار مختلف جامعه و تقویت هویت دینی و شبکه سازی فعالیت‌های این حوزه در مناطق روستایی استان از مهم‌ترین اهداف پیش بینی شده در این طرح است.

وی با اشاره به نحوه ثبت نام و انتخاب روستا‌های قرآنی، افزود: دهیاران می‌توانند برای ثبت نام در این طرح از طریق آدرس اینترنتی سامانه (ayat.farhang.gov.ir) و یا فراخوان عمومی، مخصوص ثبت نام از دو مرجع رسمی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به چگونگی شناسایی روستای قرآنی گفت: در مرحله نخست دهیاران با ورود به سامانه ضمن تکمیل کاربرگ و پیوست مستندات مرتبط نسبت به بارگذاری آن در سامانه اقدام خواهند کرد.

وی ادامه داد: در مرحله بعد اطلاعات بارگذاری شده توسط ادمین سامانه بر اساس استان‌ها دسته‌بندی و برای ارزیابی از طریق سامانه در اختیار مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها همان رؤسای هیئت‌های انتخاب استانی هستند، قرار می‌گیرد.

زارع در پایان اظهار کرد: بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده هیئت‌های استانی اعم از دستگاه‌های قرآنی استان حداکثر سه روستا به عنوان روستا‌های منتخب استانی انتخاب و ضمن انتخاب روستای برتر استان که یک روستا است، کار برگ و مستندات آن را برای انتخاب روستای قرآنی ایران به دبیرخانه دائمی ارسال خواهد شد.

 

انتهای پیام
captcha