توجه جدی به دستورالعمل‌های بهداشتی در ایام پایانی سال
کد خبر: 3958844
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
معاون استاندار قم:

توجه جدی به دستورالعمل‌های بهداشتی در ایام پایانی سال

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم گفت: شرایط کرونایی استان شیب ملایم متمایل به تند است و این وضعیت حکایت از لزوم مراقبت، کنترل و رعایت جدی دستورالعمل‌ها در این استان به‌ویژه در ایام پایانی سال دارد.

توجه جدی به دستورالعمل‌های بهداشتی در ایام پایانی سالبه گزارش ایکنا از قم، بیژن سلیمان‌پور معاون سیاسی امنیتی استانداری قم، امروز چهارشنبه 20 اسفند، در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قم در تالار کرامت استانداری، اظهار کرد: با توجه به شرایط پایان سال و مناسبت‌هایی که پیش رو داریم باید تلاش رسانه‌ای و اطلاع رسانی را بیشتر کنیم تا در دام عادی انگاری گرفتار نشویم.

وی با اشاره به اینکه وضعیت کرونایی قم را به لحاظ آمار آزمایش‌های مثبت، مراجعان، مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها دارای یک شیب ملایم متمایل به تند دانست و ادامه داد: قم با توجه به ظرفیت‌های خاصی که از نظر مذهبی، گردشگری و ویژگی‌های منحصر به فرد جغرافیایی، همه ساله در تقویم ایام پایانی سال مقصد مسافران و گردشگران بسیاری است و باید در لیست اولویت‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا بوده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم افزود: به دلیل نزدیک شدن به تعطیلات پایان سال،  ورود به شهر قم در کنار سایر شهرهای گردشگر پذیر، ورود خودروهای غیر بومی ممنوع شده‌ است.

سلیمان‌پور بیان کرد: دراین هفته نیز به خاطر تعطیلی عید مبعث ورود خودروهای غیر بومی به شهر مقدس قم ممنوع خواهد بود.

معاون استاندار قم با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود که در روزهای آینده به‌ویژه ایام نوروز برای این شهرها که احتمالاً قم نیز جزو آنها باشد ستاد ملی تصمیم‌های جدی‌تری بگیرد، یادآور شد: از مردم تقاضا می‌کنیم با همکاری و رعایت دقیق و تثبیت شرایط فعلی و حفظ دستاوردهایی که تاکنون در زمینه مبارزه با کرونا داشتیم کمک کنند تا مجبور به تشدید ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها در قم نباشیم.

وی همچنین با تأکید بر اجرای دقیق و مستمر طرح شهید سلیمانی و همکاری همه دستگاه‌ها با مرکز بهداشت در حُسن اجرای این طرح بیان کرد: طبق اعلام مرکز بهداشت قم ۲۸۴ بیمار کرونایی در رصد و غربالگری طرح مذکور در این استان شناسایی شدند که عمدتا علائم نداشتند.

وی با اشاره به اینکه کسی که به کرونا مبتلاست ولی علائم این بیماری را ندارد از شخصی که علائم دارد خطرناک‌تر است، گفت: طرح شهید سلیمانی باید همچنان در دستور کار باشد.

معاون استاندار قم ابراز کرد: برخی‌ها انتظار دارند در ایام پایانی سال متناسب با شرایط استان، تصمیم‌های استانی گرفته شود اما ما آن را به مصوبه‌های ستاد ملی موکول می‌کنیم.

وی با اشاره به درپیش رو بودن نیمه شعبان، گفت: متناسب با این شرایط تصمیم‌هایی می‌گیریم ولی فعلا مانند سایر مناسبت‌های مذهبی که در قم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد این مساله نیز باید مدنظر باشد. پنج‌شنبه آخر سال آرامستان‌های قم در شهر و روستا تعطیل هستند.

معاون استاندار قم ادامه داد: همه دستگاه‌های ذی ربط بویژه نیروی انتظامی ملزم به همکاری لازم با شهرداری و دهیاری‌ها جهت اجرای این تصمیم به بهترین شکل می‌باشند.

خانواده‌ها فرزندان خود را در مورد چهارشنبه سوری توجیه کنند

وی با اشاره به چهارشنبه آخر سال نیز تصریح کرد: در این خصوص باید اطلاع رسانی کامل انجام شود تا خانواده‌ها فرزندان خود را توجیه و هدایت کنند، بحث استفاده از مواد محترقه به کلی کنار گذاشته شود.

وی در ادامه با  اشاره به اینکه هر کسی بخواهد امسال در چهارشنبه آخر سال مانند سال‌های گذشته رفتار کند به نوعی بی‌حرمتی به افکار عمومی جامعه است، گفت: اگر این رویکرد را حاکم کنیم و خانواده ها نیز توجه لازم را داشته باشند از حیث امنیتی و شیوع بیماری می توانیم کمترین خسارت را داشته باشیم.

معاون استاندار قم اضافه کرد: ممنوعیت تردد خودروها از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد کماکان وجود دارد و جرایم نیز صادر می‌شود و رانندگان خودروهایی که در این ساعات در سطح شهر تردد دارند مطمئن باشند که جریمه می‌شوند.

وی همچنین با اشاره به فعال بودن دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف در سطح شهر، اضافه کرد: برای رفع کاستی‌هایی که در این زمینه دربرخی محله‌ها داشتیم گشت‌های پلیس راهنمایی رانندگی فعال می‌شود.

سلیمان‌پور با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نیز همکاری لازم را با شبکه بهداشت و درمان داشته باشد، گفت: در مورد مهمانپذیرها هم اداره کل میراث فرهنگی با همکاری سایر دستگاه‌های مسئول بویژه مرکز بهداشت نظارت و بازرسی کامل، کافی و موثر را اعمال کند.

وی پایانه‌های مسافربری درون و برون شهری را جزو دغدغه‌های شبکه‌های بهداشت دانست.

معاون استاندار قم یادآور شد: احتمالاً به خاطر عید مبعث در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) و برخی محله‌های شهر ایستگاه‌های صلواتی برپا شود از این رو کنترل این موضوع باید در دستور کار باشد و برابر دستورالعمل‌ها مدیریت شود.

انتهای پیام
captcha