3 نفر به ازای هر 1000 دانش‌آموز تحصیل را رها کرده‌اند
کد خبر: 3954878
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴

3 نفر به ازای هر 1000 دانش‌آموز تحصیل را رها کرده‌اند

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه 3 نفر به ازای هر 1000 دانش‌آموز تحصیل را رها کرده‌اند، گفت: این افراد بیشتر در مناطق محروم شناسایی شدند که تلاش خود را به کار می‌گیریم تا به تحصیل بازگردند.

3 نفر به ازای هر 1000 دانش‌آموز تحصیل را رها کرده‌اندبه گزارش ایکنا از زنجان، محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، ظهر امروز، ۳۰ بهمن‌ماه در حاشیه شورای آموزش و پرورش استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانش‌آموزانی که به اینترنت یا گوشی هوشمند دسترسی ندارند را نمی‌توان در دسته افراد بازمانده از تحصیل جای داد؛ چراکه آن‌ها به دلیل شرایط به وجود آمده از برخی امکانات برخوردار نیستند اما محرومیتی از آموزش ندارند.

وی ادامه داد: آموزش این افراد به روش‌های دیگر پیگیری می‌شود، برخی به شکل حضوری، بعضی از طریق دریافت بسته‌های آموزشی و عده‌ای هم از طریق تلویزیون تحصیل خود را ادامه می‌دهند اما در هر صورت معلم هر دانش‌آموز مسئول آموزش او است و با روش‌های مختلف این کار را انجام می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: به غیر از افرادی که مشکل تبلت دارند، یک جامعه آماری 600 هزار نفری را مورد بررسی قرار دادیم و با گفت‌وگوی حضوری با آن‌ها مشخص شد که 3 نفر از هر 1000 نفر به دلایل مختلف اقتصادی و اجتماعی تحصیل را رها کرده‌اند و بیشتر آن‌ها در مناطق محروم هستند. این افراد شناسایی شده و با خانواده‌های آن‌ها صحبت کردیم تا به تحصیل بازگردند.

وی در مورد تغییر و تحولات مدیریتی ابراز کرد: همه تلاش ما این است به افرادی که آشکارا با دولت مخالفت می‌کنند و سابقه مخالف دارند، مسئولیت ندهیم. اکنون زمان تغییر و تحول نیست و کمترین جابه‌جایی‌ها را داریم. برای جایگزینی نیروهای بازنشسته نیز کمیته‌ای برای انتصابات داریم که سوابق افراد را بررسی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha