راه‌اندازی مرکز «افق» در حسینیه اعظم زنجان
کد خبر: 3953476
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳

راه‌اندازی مرکز «افق» در حسینیه اعظم زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از راه‌اندازی مرکز «افق» در حسینیه اعظم زنجان خبر داد و گفت: از ظرفیت این مکان مقدس برای توسعه فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی استفاده می‌شود.

راه‌اندازی مرکز «افق» در حسینیه اعظم زنجانحجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: مرکز «افق» در حسینیه اعظم زنجان با هدف فعالیت در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی تاسیس شد تا با استفاده از ظرفیت این مکان مقدس بتوان به توسعه و تعمیق برنامه‌ها در این راستا کمک کرد.

وی بیان کرد: اخیرا در سازمان اوقاف و امور خیریه طرحی با عنوان راه‌اندازی مراکز افق برای اجرا به ادارات‌کل استان‌ها ابلاغ شده است. این مراکز در امامزادگان و اماکن مذهبی شاخص تاسیس می‌شود و تا کنون در استان زنجان چهار مرکز افق فعال تشکیل شده است که شامل مرکز افق حسینیه اعظم، مرکز افق امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان، مرکز افق امامزاده سید اسماعیل(ع) شناط ابهر، مرکز افق حرم قیدار نبی(ع) قیدار می‌شود.

این مسئول هدف اصلی این مراکز را فعالیت در حوزه اجتماعی، فرهنگی و قرآنی دانست و افزود: امروز جامعه ما به شدت به اقدامات اجتماعی نیاز دارد و شایسته است که از ظرفیت امامزادگان بستر مناسب این کار را با مشارکت مردم فراهم کنیم. درهمین مدت کوتاه تاسیس مراکز افق اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته است که از جمله آن‌ها می‌توان به آزادی زندانیان، تامین جهیزیه زوج‌های جوان، توزیع بسته‌ها و کمک‌های معیشتی برای نیازمندان و خرید لوازم خانه ضروری برای نیازمندان اشاره کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ادامه داد: در حوزه فرهنگی نیز برنامه‌‌های زیادی در این مراکز برگزار شده است که شامل مسابقات فرهنگی گسترده در فضای مجازی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در موضوعات مختلف و اجرای برنامه در همه مناسبت‌های ملی و مذهبی می‌شود.

وی تصریح کرد: در حوزه قرآن نیز فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است که برگزاری صدها محفل انس با قرآن، اجرای مسابقات قرآنی و برگزاری دوره‌های آموزشی برای فعالان  قرآنی از جمله آن‌ها است و امید داریم با برنامه‌ریزی بیشتر بتوانیم  فعالیت‌های مراکز افق را در سطح استان ارتقا دهیم.

کرمی یادآور شد: در دهه فجر یک مرکز کاردرمانی و توانبخشی موسسه خیریه حمایت از بیماران متابولیک و مرکز نیکوکاری حضرت معصومه(ص) نیز در زنجان افتتاح شد.

انتهای پیام
captcha