پرداخت تسهیلات به مؤسسات قرآنی آسیب‌دیده از کرونا در هرمزگان
کد خبر: 3951103
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹

پرداخت تسهیلات به مؤسسات قرآنی آسیب‌دیده از کرونا در هرمزگان

استاندار هرمزگان از پرداخت تسهیلات به مؤسسات قرآنی آسیب‌دیده از کرونا خبر داد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، فریدون همتی، استاندار هرمزگان، شب گذشته، 11 بهمن‌ماه در نشستی با  رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور گفت: آموزش و ترویج معارف قرآنی در جامعه بسیار مهم است و در این حوزه باید علاوه بر آموزش حرفه‌ای و تخصصی قرآن کریم، آموزش عمومی و ترویج معارف و مفاهیم قرآن نیز پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه باید امکانات عمومی از جمله مساجد و مدارس در راستای ترویج آموزش قرآن کریم به کار گرفته شوند، تصریح کرد: باید با استفاده از روش‌های نوین و ابتکاری تلاش کنیم که آحاد جامعه با قرآن کریم انس داشته باشند و این کار برکات بسیاری را به همراه خواهد داشت.

استاندار هرمزگان با تأکید بر لزوم پیگیری پرداخت تسهیلات به مؤسسات قرآنی استان هرمزگان، عنوان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، تسهیلات مورد نیاز به این مؤسسات در هرمزگان پرداخت خواهد شد.

حجت‌الاسلام مهدی اخوان‌صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم نیز در این جلسه گفت: با توجه به کمبود اعتبارات فصل پنج اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، انتظار می‌رود استاندار عنایت ویژه‌تری نسبت به  فعالیت‌های قرآنی در این استان داشته باشد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری‌راد نیز بیان کرد: در دوره جدید فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی، در حوزه قرآن کریم فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و ما نیز در استان تلاش می‌کنیم با این اهداف و برنامه‌های جدید هماهنگ باشیم. ما در هرمزگان دو سیاست کلی کاهش تصدی‌گری بخش اداری و دولت و واگذاری امور قرآنی به بخش مردمی و همچنین ایجاد جریان فعالان قرآنی را در این حوزه دنبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: 31 موسسه قرآنی، 112 خانه قرآنی شهری و 246 خانه قرآن روستایی در هرمزگان زیر نظر اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان فعالیت می‌کنند. 302 حافظ کل قرآن، 50 قاری مسلط، هزار و 500 نفر معلم قرآن دارای گواهی‌نامه از سازمان تبلیغات اسلامی و سالانه هزار و 200 فراگیر دوره‌های قرآنی در هرمزگان فعال هستند. بعد از شیوع ویروس کرونا نیز فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی یا به صورت حضوری با جمعیت‌های محدود با قوت در حال انجام است.

انتهای پیام
captcha