اعطای 700 میلیون تومان تسهیلات به مؤسسات قرآنی مازندران
کد خبر: 3938062
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱

اعطای 700 میلیون تومان تسهیلات به مؤسسات قرآنی مازندران

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی و قرآنی مازندران گفت: 770 میلیون تومان اعتبار از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اعطای تسهیلات به مؤسسات در نظر گرفته شده است که با ارائه طرح و برنامه اعطا خواهد شد.

تسهیلات 700میلیون تومانی برای موسسات قرآنیعباس جانباز، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی و قرآنی مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر دارد انتخابات اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی الکترونیکی برگزار شود و به نظر می‌رسد در حال حاضر باید تا مهیا شدن سازوکار الکترونیکی و عملیاتی شدن آن منتظر بمانیم.

وی با بیان اینکه 770 میلیون تومان اعتبار از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برای اعطای تسهیلات به مؤسسات استان در نظر گرفته شده است، افزود: این تسهیلات منوط به ارائه برنامه از سوی مؤسسه بود و به جهت سخت بودن دریافت این تسهیلات استقبال از این وام نشد و از سویی کارمزد چهار درصدی این تسهیلات هم در شیوه‌نامه آن ذکر نشده است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی و قرآنی مازندران ادامه داد: اقدامات اتحادیه قرآنی کشور در سال جاری در حد یک نامه‌نگاری سطحی بوده و در ماه‌های اخیر اقدام بنیادی از اتحادیه کشور برای ساماندهی مؤسسات قرآن در استان‌ها انجام نشد.

جانباز گفت: همچنین وام پنج میلیون تومانی که از سوی استانداری برای مؤسسات قرآن در نظر گرفته شد به جهت پایین بودن سقف وام، استقبال نشد.

وی ادامه داد: کمک یک میلیون تومانی اتحادیه تاکنون به حساب حقوقی 170 مؤسسه واریز شد ولی 47 مؤسسه دیگر هنوز شماره حساب حقوقی برای دریافت این مبلغ اعلام نکرده‌اند و ما بر اساس دستورالعمل و مخالفت دستگاه ناظر شورای توسعه نمی‌توانیم این مبلغ را به حساب شخصی مدیر عامل واریز کنیم.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی مازندران گفت: برخی از مؤسسات از دریافت شماره حساب به نام مؤسسه به‌دلیل بار مالیاتی امتناع می‌کنند در حالی که مؤسسات وقتی فرم اظهارنامه مالیاتی را سالانه پر کنند از مالیات معاف خواهند بود.

جانباز تصریح کرد: لازم است برای مؤسسات دوره‌ آموزش‌های لازم در جهت ارتقای فعالیت آموزشی و شیوه مدیریتی برگزار شود تا سطح اطلاعات عمومی آنها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه جلسات اتحادیه به‌صورت غیرحضوری دنبال می‌شود، گفت: منتظر برگزاری انتخابات هستیم و تا برگزاری انتخابات جدید، مدیر‌عامل فعلی می‎‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد.

انتهای پیام
captcha