اجرای مرحله مقدماتی طرح «یاس» در مازندران
کد خبر: 3937047
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰

اجرای مرحله مقدماتی طرح «یاس» در مازندران

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران گفت: مرحله مقدماتی طرح «یاس» با مشارکت حوزه معاونت جوانان هلال احمر استان و حوزه فرهنگی کمیته امداد اجرا می‌شود.

اجرای مرحله مقدماتی طرح بزرگ یاسبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره)، میثم معافی، معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران، اظهار کرد: در این طرح از ظرفیت دختران مددجوی تحت حمایت کمیته امداد به عنوان نیرو‌های امدادی و داوطلب و همچنین از بستر‌های موجود در نظام آموزشی هلال احمر برای آموزش درباره شیوه‌های مواجهه با بحران‌ها و بلایای طبیعی و ساماندهی افراد آموزش‌دیده در خانه‌های هلال در سطح استان استفاده خواهد شد.

وی افزود: ارائه آموزش‌های اجتماع‌محور و تعامل دختران مددجوی ۳۰ تا ۴۰ ساله با هلال احمر، توان انجام کار مشارکتی و تاب‌آوری را در بُعد محلی، فارغ از مزیت‌های مرتبط به مواقع بحران افزایش داده و آموزش فرهنگی آن‌ها را در پی دارد.

معافی گفت: ایجاد انگیزه در زمینه امداد و کمک‌های اولیه، آشنایی با حوادث و سوانح سطح دانش و مهارت مخاطبان درباره امداد و کمک‌های اولیه، آشنایی با حوادث و سوانح و نحوه مقابله با آن‌ها و ترویج فرهنگ خودامدادی و دگرامدادی از اهداف دیگر این طرح است.

انتهای پیام
captcha