اهدای ۳۰۰ تبلت به دانش‌آموزان مددجو در هفته بسیج
کد خبر: 3936888
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱

اهدای ۳۰۰ تبلت به دانش‌آموزان مددجو در هفته بسیج

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران در مراسم افتتاح مرکز نیکوکاری شهید اندرزگوی بابل، گفت: در هفته بسیج ۳۰۰ تبلت در میان دانش‌آموزان خانواده محروم توزیع می‌شود.

اهدای ۳۰۰ تبلت به دانش‌آموزان مددجو در هفته بسیجبه گزارش ایکنا از مازندران، بشیر عالیشاه، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران، امروز، سوم آذرماه در مراسم افتتاح مرکز نیکوکاری تخصصی فرهنگی همدلی شهید اندرزگوی بابل، گفت: کمیته امداد مازندران ۸۳ هزار خانوار که ۱۴۰ هزار نفر را شامل می‌شود را تحت پوشش دارد.

وی افزود: به مدت دو سال در قالب پویش فقر ۱۶ قلم کالا رصد می‌شود و اکنون به این نتیجه رسیدیم هر یک نفر مازندرانی اگر قرار باشد شکمش سیر شود باید ۶۰۰ هزار تومان به بالا درآمد داشته باشد که این رقم مستقل از هزینه اجاره منزل، امور درمانی، هزینه برق، آب و گاز است.

عالیشاه با بیان اینکه از ابتدای حضورم در مدیریت این نهاد فقر استان را مطالعه کردیم، افزود: بعد از این مطالعات و بعد از ۲۶ سال سابقه در این نهاد به این نتیجه رسیدم که استان مازندران مظلوم است و فقر مازندران زیر برگ سبز و دریای پهناور و زیبای آن پنهان شده است.

وی ادامه داد: خانواده‌های مستضعف بسیاری در روستا‌های محروم زندگی می‌کنند که از آب بهداشتی و برق و گاز محروم هستند و مشکلات زیادی دارند و از آنجایی که متولی مبارزه با فقر کمیته امداد است، لذا باید کار جزیره‎‌ای را کنار بگذاریم و با اتحاد و یکدلی مسائل مربوط به فقرا را سروسامان دهیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران با بیان اینکه ۲۹ درصد از الزامات بودجه کمیته امداد دولتی و ۷۱ درصد مردمی است، گفت: باید کمک‌های مؤمنانه را در هر فصل برقرار کنیم و در موضوع مسکن، اشتغال، درمان و موضوعات معیشتی وارد میدان شویم.

وی با بیان اینکه در سال قبل ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان کمک دولتی داشتیم، اما امسال این کمک ۳۰ میلیارد تومان کاهش یافت، افزود: برای رفع مشکلات اقتصادی مردم منتظر کمک دولت نمی‌نشینیم بلکه تلاش داریم تا از همه ظرفیت‌های استان برای خدمت به محرومان بهره ببریم.

عالیشاه با بیان اینکه در رزمایش همدلی ۴۰۰ هزار غذای گرم توزیع شد، افزود: بیش از ۱۰۰ هزار سبد غذایی در قالب کمک مؤمنانه میان نیازمندان توزیع شد.

وی ادامه داد: هشت هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز تحت پوشش کمته امداد هستند که از این تعداد ۵۰ درصد آن‌ها تبلت ندارند و هزار و ۶۰۰ دانشجو تحت پوشش این نهاد، جمعیت بسیار خوبی است که با توجه به گام دوم انقلاب، برنامه‌ریزی کنیم تا آن‌ها را به عنوان سرباز ولایت تربیت کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران گفت: با توجه به رایزنی که داشتیم اگر هر نفر، یک میلیون و ۵۰۰ تومان از هزینه خرید تبلت را تهیه کند مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مابقی هزینه خرید تبلت را مرکز پرداخت می‌کند.

وی افزود: امروز طی برنامه‌ای به مناسبت هفته بسیج ۵۲ تبلت در شهرستان قائمشهر به دانش‌آموزان نیازمند اهدا می‌شود و تلاش می‌شود در هفته بسیج ۳۰۰ تبلت در میان دانش‌آموزان خانواده‌های محروم توزیع شود.

عالیشاه با اشاره به ظرفیت‌های فراوان مازندران در کمک به محرومان، بیان کرد: اگر خیرین ما وارد گردونه خدمت شوند اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد، چراکه این استان دارای مرکز ولایت و شهدا است و تاکنون خودمان را معطل کمک‌های دولتی نکردیم و تلاش شده است تا از ظرفیت‌های فرهنگی و اقتصادی استان بهره ببریم.

وی افزود: اگر صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت را بتوانیم شارژ کنیم و یا حتی هر یک از کارمندان مبلغ ۵۰ هزار تومان در این صندوق حساب باز کنند می‌توان از ظرفیت این صندوق برای حل مشکل محرومان بهره گرفت.

عالیشاه با بیان اینکه به هر دانشجو مبلغ یک تا سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای هزینه تحصیلی پرداخت می‌شود، گفت: برای جهزیه نوعروس نفری ۱۵ میلیون کمک بلاعوض می‌کنیم و با مؤسسه رقیه(س) ارتباط برقرار کردیم که جهیزیه را با نصف قیمت به نوعرسان بفروشند.

انتهای پیام
captcha