برگزاری همایش ملی پژوهش‌های میان‌رشته‌ای قرآن و علوم زیستی در ساری
کد خبر: 3934207
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸

برگزاری همایش ملی پژوهش‌های میان‌رشته‌ای قرآن و علوم زیستی در ساری

دبیر دومین همایش ملی پژوهش‌های میان‌رشته‌ای قرآن و علوم زیستی از برگزاری این همایش در ۶ اسفند ماه در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری خبر داد.

برگزاری دومین همایش ملی پژوهش‌های قرآن و علوم زیستی در ساریبه گزارش ایکنا از مازندران، نشست دومین همایش ملی پژوهش‌های میان‌رشته‌ای قرآن و انگاره‌های علوم زیستی، امروز، ۱۹ آبان با حضور اعضای اجرایی این همایش در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار شد.

در این نشست قربانعلی نعمت‌زاده، دبیر دومین همایش ملی پژوهش‌های میان‌رشته‌ای قرآن و علوم زیستی، اظهار کرد: گاهی با پس‌زمینه ذهنی که از قرآن داریم می‌ترسیم به طرف قرآن برویم و آنقدر مبهوت بزرگی قرآن شدیم که غافل شدیم قرآن برای چه نازل شده و خودمان را از معارف قرآن بی‌بهره کردیم.

وی افزود: می‌دانیم قرآن برای بهره‌برداری بشر و هدایت او نازل شده است بنابراین باید با رعایت شئونات قرآن، بهره‌برداری لازم از این کتاب مبین انجام شود. با توجه به اینکه موضوعات علم متکثر است، اما جهان هستی یک واحد است و قرآن کریم محک و میزانی برای فعالیت‌های علمی و پژوهشی است.

نعمت‌زاده تصریح کرد: مرکز پژوهش‌های قرآن و علوم طبیعی با همکاری برخی از دستگاه‌ها و سازمان‌ها دومین همایش ملی پژوهش‌های میان‌رشته‌ای قرآن و علوم زیستی را ششم اسفند ماه ۹۹ در این دانشگاه برگزار می‌کند.

عباس متدین، کارشناس مسئول فرهنگی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، اظهار کرد: قرآن کتاب زندگی است، ولی آموزش‌های این کتاب آسمانی به جهت عدم شناخت ما نسبت به آن و نیز تحت تأثیر اقدامات دشمنان، به شکل صحیح و جامع وارد زندگی جامعه اسلامی نشده است.

وی با بیان اینکه با ارتقای دانش بشری فهم قرآن آسانتر و بیشتر خواهد شد، افزود: در این همایش قصد داریم تا پژوهش‌های میان‌رشته‌ای قرآن محور را دنبال کنیم.

متدین تصریح کرد: در پژوهش‌های میان‌رشته‌ای با محور قرآنی، افق‌های جدیدی برای پژوهشگر باز خواهد شد و با موضوعات مختلف و فراوانی که در قرآن کریم بیان شده باید نهایت بهره را از این کتاب آسمانی ببریم

انتهای پیام
captcha