برگزاری جلسه مجمع قاریان و حافظان در خدابنده، خرم‌دره و ابهر
کد خبر: 3928497
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸

برگزاری جلسه مجمع قاریان و حافظان در خدابنده، خرم‌دره و ابهر

جلسه مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم شهرستان‌های خدابنده، خرم‌دره و ابهر به میزبانی مرکز افق آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) ابهر برگزار شد.

برگزاری جلسه مجمع قاریان و حافظان شهرستان‌های خدابنده، خرم‌دره و ابهربه گزارش ایکنا از زنجان، جلسه مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم شهرستان‌های خدابنده، خرم‌دره و ابهر، شب گذشته، 19 مهرماه به میزبانی مرکز افق آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) ابهر برگزار شد. در این جلسه سیدمهدی موسوی از خدابنده، حنیفه‌لو و بیگدلی از خرم‌دره و کمالی و محمدی از ابهر آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کردند و یکی از حافظان نیز به اجرای برنامه قرآنی پرداخت.

سید وحید موسوی، فعال قرآنی و از قاریان برجسته قرآن کریم شهرستان خدابنده در سخنانی با اشاره به اینکه یکی از درس‌های ارزشمندی که می‌توان از حرکت مجاهدانه شهدای مدافع حرم آموخت این است که در کار برای خدا باید از مرزهای جغرافیایی و محدودیت‌های قومی و نژادی گذشت، تصریح کرد: ما قاریان و خادمان قرآن نیز شایسته است برای ترویج فرهنگ قرآنی ارتباط مستحکمی با یکدیگر و فعالان قرآنی دیگر مناطق برقرار کنیم و خود را به شهر و مراکز فعالیت خود محدود نکنیم تا بتوانیم ضمن شناسایی استعدادهای قرآنی، خدماتی نیز به علاقمندان قرآن ارائه دهیم.

وی ادامه داد: در این راستا تلاش شده با فعالان قرآنی در دیگر شهرها و مناطق استان ارتباط برقرار شود تا شاهد حضور و تعامل هرچه بیشتر با این عزیزان و رونق فعالیت‌های قرآنی باشیم؛ هر چند با توجه به بعد مسافت و صعب‌العبور بودن برخی راه‌های استان، این امر گاه با سختی‌هایی مواجه می‌شود اما آثار و برکات ارزشمندی برای ما در پی خواهد داشت.

موسوی همچنین با اشاره به اینکه جامعه قرآنی در ابتدای شیوع بیماری کرونا به منظور همراهی هر چه بیشتر در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقدام به تعطیلی موقت جلسات و کلاس‌های قرآنی کرد، یادآور شد: متأسفانه برخی دیگر از اقشار جامعه با بی‌توجهی به این دستور العمل‌ها موجب تشدید این بیماری در کشور شدند. توقف فعالیت‌های قرآنی در این شرایط به صلاح نیست؛ چرا که این فعالیت‌ها علاوه بر تقویت روحیه و نشاط اهل قرآن، موجب نزول رحمت الهی و حل مشکلات خواهد شد لذا تلاش داریم فعالیت‌های قرآنی را با رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی و با کیفیت بیشتر ادامه دهیم.

کمال اسدی از فعالان قرآنی شهرستان خرم دره نیز در سخنانی با اشاره به آیه 170 سوره مبارکه اعراف، تلاوت و عمل به قرآن کریم و برپایی نماز را دو ویژگی مهم حرکت‌های اصلاح طلبانه از دیدگاه قرآن کریم دانست و افزود: تبلور آن در قیام حضرت سید الشهدا (ع) به خوبی مشهود است چه این که آن حضرت در طول زندگی و حتی بعد از شهادت به تلاوت قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی پرداختند و نماز را به شایستگی اقامه کرد اما متأسفانه گاهی در جامعه خودمان که به پیروی از آن امام همام مفتخر هستیم، توجه کافی به این دو اصل مهم نداریم.

این حافظ قرآن کریم در ادامه با اشاره به آیه 200 سوره مبارکه آل عمران، صبر، سفارش یکدیگر به صبر، ارتباط و مراقبت از همدیگر و رعایت تقوا را از عوامل موفقیت در حرکت‌های الهی برشمرد و گفت: شایسته است اهل قرآن نیز این امور را در فعالیت‌های قرآنی مد نظر قرار دهند.    

گفتنی است این جلسه قرآنی با حضور نمایندگانی از شهرستان‌های خدابنده، خرم‌دره و ابهر، به میزبانی مرکز افق آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) ابهر برگزار شد و به دلیل عدم امکان حضور همه علاقمندان به جهت رعایت مسائل بهداشتی، تلاوت‌ها و برنامه‌های این محفل ضبط شده و در کانال اطلاع‌رسانی آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) ابهر بارگذاری خواهد شد.

انتهای پیام
captcha