بهره‌برداری از بزرگترین موزه تعزیه شمالغرب کشور در اردبیل
کد خبر: 3927219
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵

بهره‌برداری از بزرگترین موزه تعزیه شمالغرب کشور در اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بزرگ‌ترین موزه تعزیه شمالغرب کشور، در حسینیه مجتهد اردبیلی به بهره‌برداری می‌رسد.

بزرگترین موزه تعزیه شمالغرب کشور سال جاری در اردبیل به بهره برداری می‌رسدبه گزارش ایکنا از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، ۱۳ مهرماه در بازدید از عملیات مرمت حسینیه مجتهد اردبیلی گفت: حسینیه مجتهد اردبیلی که یکی از بنا‌های متعلق به دوره قاجار بوده و در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده به موزه تعزیه تبدیل می‌شود.

وی از انجام اقدامات مرمتی در این بنا خبر داد و افزود: در حال حاضر کار‌های مرمتی زیر نظر اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان در حسینیه مجتهد اردبیلی در حال انجام است که پس از اتمام شاهد راه‌اندازی موزه تعزیه استان در این بنا خواهیم بود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی اردبیل از بهره‌برداری از این موزه پس از تکمیل مرمت آن تا پایان سال جاری خبر داد و تأکید کرد: هدفگذاری شده تا این موزه به‌عنوان بزرگ‌ترین موزه شمالغرب کشور به بهره‌برداری برسد.

فلاحی با بیان اینکه حسینیه مجتهد اردبیلی، یکی از بنا‌های شاخص تاریخی واقع در شهر اردبیل است که از آن به‌عنوان قدیمی‌ترین حسینیه شمال‌غرب کشور یاد می‌شود، اظهار کرد: این بنا اعجاز معماری استان اردبیل و شمال غرب کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری آیین‌های عزاداری در این حسینیه بیان کرد: با توجه به ارزش فرهنگی این بنا با راه‌اندازی موزه تعزیه و ویژگی‌های منحصر به‌فرد آن، راه‌اندازی موزه تعزیه در این مکان ثمرات مؤثر و مناسبی خواهد داشت و زمینه برای معرفی آیین‌ها و سنن تعزیه را در این بنا فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha