نبود بانک اطلاعاتی تولیدات فرهنگی و هنری در لرستان
کد خبر: 3926817
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳

نبود بانک اطلاعاتی تولیدات فرهنگی و هنری در لرستان

مدیرکل ارشاد لرستان نبود بانک اطلاعاتی تولیدات فرهنگی و هنرمندان استان را یک ضعف برشمرد و گفت: در بانک اطلاعاتی کتب و سایر آثار و همچنین تولیدکنندگان آثار باید همه مشخصات قید شوند.

نبود بانک طلاعاتی تولیدات فرهنگی و هنری در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان جمعه، یازدهم مهر در جلسه‌  ساماندهی شورای ممیزی کتب ادبیات دفاع مقدس و مقاومت که در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد، با بیان این‌که رسالت همه‌ ما نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال این فرهنگ به نسل جدید و آیندگان است، به گونه‌های مختلف تولیدات فرهنگی با موضوع دفاع مقدس مانند کتاب، فیلم، مستند اشاره کرد و گفت: ماندگاری کتاب از سایر تولیدات فرهنگی بیشتر است و برای تولید بسیاری از آثار هنری و فرهنگی باید از محتوای کتاب‌ها استفاده شود.

وی با تاکید بر نظارت بیش از پیش بر تولید و نشر کتاب، افزود: برای نظارت بر تولید کتب با محتوای غنی و کیفیت بالا باید از ظرفیت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سایر نهادهای فرهنگی استفاده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ضمن اعلام آمادگی برای هر نوع همکاری با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در راستای تولید آثار هنری و فرهنگی به‌ویژه کتاب، اضافه کرد: در خصوص نقش رزمندگان لرستانی در دفاع مقدس آن‌گونه که شایسته است حق مطلب ادا نشده است.

وی حفظ نام و یاد شهدا را یک رسالت دینی دانست و با بیان این‌که برای ثبت و ضبط خاطرات و تاریخ شفاهی رزمندگان فرصت‌ها را نباید از دست داد و در این زمینه نیازمند هم‌افزایی همه دستگاه‌های فرهنگی هستیم، تشکیل شورای ممیزی کتب ادبیات پایداری لرستان را امری لازم و ضروری دانست و گفت: با استفاده از ظرفیت علمی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان و سپاه استان و سایر نهادهای فرهنگی  این شورای ممیزی تشکیل می‌شود.

فتایی افزود: هدف شورای ممیزی کتب، حذف و تخریب هیچ نویسنده‌ای نیست بلکه هدف همه ما کمک به توانمندسازی نویسندگان و قلم به دستان است و ما در اداره‌کل ارشاد و فرهنگ اسلامی لرستان برای تشکیل هیئت ممیزی کتب ادبیات پایداری و پیشرفت کار کارشناسی کتب اعلام آمادگی می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ضمن تاکید بر تداوم و استمرار جلسات شورای ممیزی کتب، گفت: برای برگزاری جلسات شورا نیاز به یک زمان‌بندی منظم داریم و هم‌چنین باید جلساتی را با ناشران استانی داشته باشیم.

وی نبود بانک اطلاعاتی تولیدات فرهنگی و هنرمندان استان را یک ضعف برشمرد و گفت: در بانک اطلاعاتی کتب و سایر آثار و همچنین تولیدکنندگان آثار باید همه مشخصات  قید شوند.

فتایی به استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد یا در همه حوزه‌ها  اشاره کرد و افزود:  اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برای استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در بحث تولیدات فرهنگی اعلام آمادگی می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تاکید کرد:  جلسات شورای فرهنگ عمومی باید به‌سمت جلسات کاربردی برود و باید از ظرفیت آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نیز بیش از پیش برای تولیدات فرهنگی استفاده کرد.

وی به برگزاری کنگره ملی شهدای استان در سال آینده استفاده کرد و گفت: تا قبل از برگزاری کنگره شهدای استان باید محتویات مورد نیاز این کنگره تهیه شوند.

انتهای پیام
captcha