برگزاری همایش ۴۰ هنرمند نقاش در سمپوزیوم نقاشی دفاع مقدس
کد خبر: 3924126
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱

برگزاری همایش ۴۰ هنرمند نقاش در سمپوزیوم نقاشی دفاع مقدس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری همایش ۴۰ هنرمند نقاش در سمپوزیوم نقاشی دفاع مقدس به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد.

برگزاری همایش ۴۰ هنرمند نقاش در سمپوزیوم نقاشی دفاع مقدسبه گزارش ایکنا از مازندران عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران  امروز ۳۰ شهریورماه در جمع خبرنگاران با بیان ویژه برنامه‌های این اداره در ایام هفته دفاع مقدس،   اظهار کرد: امیدواریم در این ایام پربرکت بیش از پیش یاد و نام شهدا را اسوه فعالیت‌ها و اندیشه خود قرار دهیم.

وی پیروی از راه شهدا را یک معیار ارزشمند برای سنجش درستی کار‌ها و رفتارمان دانست و افزود: با توجه به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس ویژه برنامه‌هایی را در سطح استان در نظر گرفتیم.

وی رونمایی از کتاب‌های دفاع مقدسی، رونمایی از چند فیلم تازه ساخته شده با موضوع دفاع مقدس و برگزاری همایش ۴۰ هنرمند نقاش در سمپوزیوم نقاشی، شب شعر چهل سالگی دفاع مقدس، اجرای مسابقات متعدد کتابخوانی از کتاب‌های مطرح حوزه دفاع مقدس، برگزاری جلسات نقد کتاب، برپایی نمایشگاه‌های متعدد دفاع مقدس، غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده معظم شهدا و ... را از جمله برنامه‌ها برشمرد و گفت: انجام این برنامه‌ها فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه همچنان زنده نگه می‌دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: برگزاری فعالیت‌هایی که روح مطالعه و کتابخوانی، فرهنگ و هنر در آن پررنگ‌تر است یکی از محوری‌ترین پایه‌های برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سال جاری است.

وی ادامه داد: انتشار یادداشت‌ها و رویداد‌های دفاع مقدس، برگزاری جشنواره‌های کتابخوانی، تئاتر‌های خیابانی، معرفی نویسندگان برجسته در حوزه دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه‌های عکس، برگزاری مسابقات فیلم‌های موبایلی و ... از جمله برنامه‌های دفاع مقدس است.

زارع با بیان اینکه استمرار راه شهدا سبب عاقبت بخیری انسان می‌شود، گفت: خرسندیم که الگوی جوانان و نوجوانان کشور ما، شهدایی هستند که لحظه‌ای در نثار جان خود تردید نکرده و فرهنگی را پایه ریزی کردند که تا ابد بر چهره کشورمان می‌درخشد و افتخار آفرین است.

انتهای پیام
captcha