اجرای ۲۰۰۰ ویژه‌برنامه هفته دفاع مقدس در مازندران
کد خبر: 3924108
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷

اجرای ۲۰۰۰ ویژه‌برنامه هفته دفاع مقدس در مازندران

فرمانده سپاه کربلای مازندران از اجرای بیش از ۲۰۰۰ ویژه‌برنامه به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مازندران خبر داد.

اجرای بیش از ۲ هزار برنامه در هفته دفاع مقدسبه گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از روابط عمومی سپاه کربلای مازندران، سرهنگ سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلای مازندران، عصر شنبه، ۲۹ شهریور ماه در نشست خبری گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع مقدس سنبل مقاومت و ایثارگری‌ها و رشادت‌های مردم شریف ایران در برابر استکبار بوده است.

وی افزود: هر روز هشت سال دفاع مقدس از مصادیق شعائر‌الله است و رسالت اصلی خبرنگاران و رسانه‌ها در این برهه از زمان در برابر جنگ نرم دشمن، انتقال مفاهیم و یافته‌های انقلاب اسلامی است.

فرمانده سپاه کربلا با تأکید بر اینکه انتقال دهنده عبرت‌های دفاع مقدس و دستاورد‌های آن باشیم، گفت: در آستانه چهل سالگی دفاع مقدس، ایستادگی، شکوه و اقتدار امروز ما به برکت ایستادگی و دفاع غیرتمندانه ملت ایثارگری است که در دوران دفاع مقدس غیرتمندانه در برابر زیاده خواهی‌های دشمنان، ایستادگی کردند.

مسلمی با بیان اینکه دفاع مقدس ایستادگی تمام اسلام در برابر تمام کفر بوده است، افزود: این دفاع با سرمایه معنوی و اعتقادی مردم به نتیجه رسید.

وی سرمایه معنوی دفاع مقدس را ایثار و مجاهدت، ترجیح مصالح اجتماعی بر مصالح فردی، حضور به هنگام، توجه به توان داخلی و اعتماد به مردم و تبعیت از امام زمان(عج) خویش بیان کرد و افزود: این‌ها سرمایه معنوی ملت در دوران دفاع مقدس بوده است که باید قدر دانسته شود.

فرمانده سپاه کربلا بر لزوم بهره‌گیری مسئولان از یافته‌های دوران دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: هر کشوری که وارد جنگ شود هزینه سنگینی بر آن کشور وارد می‌شود؛ جنگ کار راحتی نیست و نخواهد بود، آنچه که در هشت سال دفاع مقدس اهداف دشمنی را که فکر می‌کرد، می‌تواند ظرف ۴۸ ساعت تهران را فتح کند، ناکام کرد، مدد الهی و ایثارگری و مجاهدت ملت بوده است که حتی پس از ۴۰ سال از آن روزها، به مدد همان ارزش‌ها، دشمنان و استکبار جهانی هنوز هم نتوانستند، کوچکترین خدش‌های را به نظام اسلامی وارد کنند.

مسلمی با بیان اینکه ایران اسلامی هر روز قویتر از دیروز در تمامی ابعاد در صحنه بین‌المللی اقتدار خود را به رخ استکبار جهانی می‌کشد، افزود: تمام پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف، مرهون ایثارگری و مجاهدت‌های دوران دفاع مقدس است که باید برای نسل سوم و چهارم انقلاب، تبیین شود.

فرمانده سپاه کربلا در بخشی دیگری از سخنان خود در تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس مازندران، اظهار کرد: بیش از ۲ هزار برنامه در سطح استان، نواحی، روستا‌ها و پایگاه‌های مقاومت در قالب‌های مختلف برنامه‌ریزی و طراحی شده است و برخی از برنامه‌ها نظیر طرح‎های عمرانی که از قبل آغاز و عملیاتی شده بود، در این هفته به بهره برداری می‌رسد.

مسلمی در ادامه برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس استان مازندران را برشمرد و افزود: افتتاح نمایشگاه دستاورد‌های دفاع مقدس، مراسم نکوداشت پیشکسوتان جهاد و شهادت و تجلیل نمادین از ۳۵۰ پیشکسوت حوزه دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور همراه با ارتباط تصویری با مقام معظم رهبری و استماع بیانات ایشان، برگزاری محفل شعرخوانی توسط ۱۰ شاعر منتخب و برگزاری مراسم آبروی محله، شماری از این برنامه‌های شاخص هستند.

وی عطرافشانی و غبارروبی قبور شهدا، حضور رزمندگان دفاع مقدس در مصلی‌های نمازجمعه در شهر‌های با وضعیت سفید کرونایی و برپایی ایستگاه سلامت در حاشیه نماز جمعه، توزیع جهیزیه و لوازم التحریر، جشنواره بزرگ نقاشی، برگزاری مسابقه نقاشی برای نسل چهارم انقلاب (با موضوع پیامبر اکرم(ص) و در پی هتک حرمت شیاطین به صاحت نورانی و مقدس حضرت)، برپایی مسابقات فرهنگی و ورزشی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، برگزاری یادواره شهدای نیروگاه شهید سلیمی نکا در محل نمایشگاه دستاورد‌های دفاع مقدس در محل مرکز فرهنگی پارک موزه دفاع مقدس مازندران واقع در ساری، افتتاح المان شهید خلبان ذبیحی در جویبار و اجرای «هرمحله، یک سنگر» و شیفت ایثار ویژه کارگران بخش‌های مختلف و افتتاح بخش دیالیز درمانگاه ولایت آمل (به ارزش ریالی ۶۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون توسط سپاه کربلا)، را نیز از دیگر برنامه‌های مهم هفته دفاع مقدس در مازندران عنوان کرد.

مسلمی با اعلام اینکه در هفته دفاع مقدس، ۱۸۲ پروژه عمرانی در مازندران با مجموع اعتبار ۴۴ میلیارد تومان، به بهره برداری می‌رسد، افزود: این پروژه‌های عمرانی شامل آبرسانی، لایروبی آببندان‌ها، احداث ساختمان پزشکی قانونی، احداث پل روستایی، بهسازی مدارس، ساخت و بهره‌برداری از ۳۶ واحد خانه محروم، ساماندهی زیارتگاه‌ها، مشاغل خرد و خانگی، آسفالت ۱۶ کیلومتر راه روستایی و آغاز عملیات ساخت هزار واحد مسکونی برای مددجویان توسط کمیته امداد و با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران، هستند.

فرمانده سپاه کربلا به برگزاری رزمایش کمک مؤمنانه در مازندران اشاره کرد و افزود: در راستای اجرای این طرح مؤمنانه، ۱۲۴ میلیارد تومان کمک‌های مردمی برای این رزمایش جمع‌آوری که میان نیازمندان توزیع شد.

مسلمی در ادامه از جمع‌آوری و توزیع ۴۰ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی کمک مومنانه از عید قربان تا غدیر خبر داد و افزود: کمک مومنانه دهه اول محرم نیز ۳۸ میلیارد تومان بوده که این اعتبار با کمک خیرین، مردم و کمیته امداد جمع‌آوری و میان نیازمندان توزیع شد.

وی با اشاره به اجرای رزمایش مؤمنانه در ماه صفر، گفت: پیش‌بینی می‌شود در این مرحله نیز کمک‌های قابل توجهی جمع‌آوری و میان نیازمندان استان توزیع شود.

انتهای پیام
captcha