تجلیل از ۳۰ هزار رزمنده دفاع مقدس در سمنان
کد خبر: 3921607
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹

تجلیل از ۳۰ هزار رزمنده دفاع مقدس در سمنان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان گفت: ۳۰ هزار رزمنده استان طی هفته دفاع مقدس تجلیل می‌شوند.

تجلیل از 30 هزار رزمنده دفاع مقدس در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی بنیاد حفظ آثار استان، محمدحسن سلامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شب گذشته، 17 شهریورماه در نشست کارگروه ایثارگران و پیشکسوتان، ویژه بزرگداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس استان با اشاره به اینکه خدمت به ایثارگران و رزمندگان فرصتی مناسب برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: قرار است در هفته دفاع مقدس از ۳۰ هزار رزمنده استان تجلیل شود.

وی افزود: دفاع مقدس یک اثر و افتخار ماندگار برای کشور و مایه فخر و مباهات برای امت است، در این راستا تجلیل رزمندگان در قالب طرح کشوری تقدیر از یک میلیون رزمنده کشور در دفاع مقدس است که میزان سهمیه در نظر گرفته شده برای استان سمنان ۳۰ هزار نفر است و امیدواریم در برگزاری این رویداد معنوی همه دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مسلح، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و حوزه‌های علمیه با ما همراه باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان از برپایی نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس استان نیز خبر داد و گفت: این نمایشگاه یکی از برنامه‌های شاخص چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان است که در حاشیه مراسم تقدیر از رزمندگان برگزار خواهد شد.

سلامی با تاکید بر اینکه برای برگزاری هر چه بهتر تجلیل از رزمندگان و نمایشگاه دفاع مقدس قرار است هر مسجد فعال و شاخص در سطح استان یک همایش تجلیل و سرکشی از ۹ هزار رزمنده را در دستور کار خود قرار دهد، متذکر شد: ۴۰ دستگاه اجرایی سمنان هر دستگاه یک همایش تجلیل و سرکشی از پنج هزار رزمنده، ۱۰ یگان نیروهای مسلح در استان هر مجموعه یک همایش رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس و تجلیل از سه هزار و ۵۰۰ رزمنده، جهاد کشاورزی در هر شهرستان یک همایش تجلیل از رزمندگان و سرکشی از سه هزار رزمنده و همچنین هشت مراسم محوری در هشت شهرستان با تقدیر از رزمندگان در روز ۳۱ شهریورماه برگزار شود.

وی افزود: این مراسم با محوریت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در روز آغاز سالگرد دفاع مقدس برگزار می‌شود و تجلیل از رزمندگان، شهرستان‌ها با مدیریت فرمانداران به تعداد سه هزار نفر در دستور کار قرار می‌گیرد. در این راستا آموزش و پرورش در مجموع تقدیر از یک هزار و ۶۰۰ رزمنده را نیز بر عهده دارد. همچنین دانشگاه‌های استان سمنان نیز هر دانشگاه یک مراسم تجلیل و سرکشی و در مجموع تجلیل از یک هزار و ۵۰۰ نفر را بر عهده خواهند داشت و به همین ترتیب رسالت تقدیر از تجلیل از رزمندگان بین ادارات و دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی تقسیم شده تا شاهد تجلیل از ۳۰ هزار رزمنده استان در حرکتی عظیم و بزرگ باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با بیان اینکه تعاون، رفاه اجتماعی، ورزش و جوانان، علوم پزشکی، تشکل‌های بانوان شهرداری‌ها و … نیز در این کار بزرگ سهیم هستند، یادآور شد: این نهادها نیز هر کدام تعدادی رزمنده را مورد تجلیل قرار می‌دهند تا در مجموع به عدد ۳۰ هزار رزمنده سهمیه استان سمنان برسیم.

انتهای پیام
captcha