تحویل سند قرآنی مازندران به نماینده ولی فقیه استان
کد خبر: 3921402
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱

تحویل سند قرآنی مازندران به نماینده ولی فقیه استان

رئیس دارالقرآن مازندران از تحویل سند چشم‌انداز راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی مازندران به نماینده ولی فقیه این استان خبر داد.

تحویل سند قرآنی مازندران به نماینده ولی فقیه استانبه گزارش ایکنا از مازندران سعید قربانی، رئیس دارالقرآن استان در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران اظهار کرد: هفته گذشته در دیدار با آیت‌الله محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران سند چشم‌انداز راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی استان مازندران به وی تحویل داده شد.
وی افزود: این سند دارای پنج هدف، شش اصل، ۱۰ سیاست، ۱۰ راهبرد و ۶۵ اقدام است و در سه محور آموزش عمومی و تخصصی، پژوهش و تبلیغ و ترویج و با در نظر گرفتن اسناد بالا دستی تدوین شده است.
قربانی تصریح کرد: نزدیک دو سال است این سند قرار است در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح و نسبت به اجرای آن تصمیم‌گیری شود، ولی تاکنون این مهم محقق نشد.
این پیشکسوت قرآنی اظهار کرد: ما قرآن را درست معرفی نکردیم چرا که به جای رویکرد آرام‌بخشی و معرفی خاصیت طمأنینه در قلب، اغلب به قرآن رویکرد کاسبکارانه داشتیم که این نگاه سبب شد برخی از عوام جذب قرآن نشوند.
وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که در حال حاضر از سوی بنیاد نخبگان استان در حال پیگیری است شناسایی نخبگان قرآنی است و امیدوارم شخصیت‌های قرآنی که در استان مازندران غریب و ناشناس هستند به جایگاه واقعی خود برگردند تا جامعه از معنویت آن‌ها به نحو شایسته بهره‌مند شوند.
قربانی گفت: اینکه نخبگان قرآنی استان به جذب آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها درآیند و از یک حقوق مکفی برای گذران زندگی برخوردار باشند انتظار بیجایی نیست.
قربانی گفت: نماینده، ولی فقیه در مازندران از بدو ورود توجه جدی به قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را در دستور خود دارد، اما تا کنون انتظارات جامعه قرآنی برآورده نشده است.

انتهای پیام
captcha