ولایت‌مداری مهم‌ترین درس نهضت حسینی است
کد خبر: 3919145
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹

ولایت‌مداری مهم‌ترین درس نهضت حسینی است

مدرس حوزه علمیه الزهرا(س) اردبیل، ولایت‌مداری و تبعیت از امامت و ولایت را مهم‌ترین درس نهضت حسینی و قیام عاشورا دانست و گفت: دین خلاصه مکتب عاشوراست.

ولایت مداری؛ بزرگ‎ترین درس نهضت حسینی و قیام عاشورایی استمعصومه حبیب‌نیا، مدرس حوزه علمیه الزهرا(س) اردبیل در گفتگو با ایکنا، گفت: امام حسین(ع) به دست افکار پلید و دیدگاه‌های شوم دشمنان اسلام در روز عاشورا به شهادت رسید، اما همچنان ایده‌ها و نظرات این بزرگوار برای ابدیت باقی مانده و چراغ راه بشریت خواهد بود.

وی با تأکید بر بهره‌گیری مناسب از پیام‌ها و درس‌های نهضت حسینی گفت: قیام عاشورا سراسر عبرت و پند‌های بزرگی است و جامعه امروز ما باید بیشتر به این پیام‌ها توجه کند و آن‌ها را سر لوحه کار‌های خود قرار دهد.

این مدرس حوزه و دانشگاه، ولایت‌مداری، تبعیت از امامت و ولایت را مهم‌‎ترین درس نهضت حسینی و قیام عاشورا دانست و تصریح کرد: دین خلاصه مکتب عاشوراست و امام حسین(ع) برای دفاع از شریعت محمدی دست به قیام زد و در این راه به شهادت رسید و این درس بزرگی برای همه ما است که برای دفاع از دین و ارزش‌های دینی باید جان خود را در کفه اخلاص قرار دهیم.

وی با اشاره به تبلیغات منفی دشمنان در راستای تخریب جایگاه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) گفت: دستگاه تبلیغاتی بنی امیه در آن زمان آنقدر قوی بود و برای تخریب چهره و جایگاه امیرالمؤمنان(ع) تبلیغات منفی بسیاری انجام داد تا جایی که مردم امام علی(ع) را بی‌نماز دانسته و جسارت را به حدی گسترش دادند که لعن و نفرین به امیرالمؤمنان(ع) در نماز‌های یومیه رایج شده بود. دشمنان در حادثه عاشورا تبلیغات منفی بسیاری انجام داده و سعی داشتند تا جریان کربلا را وارونه جلوه دهند، اما اراده خداوند متعال فوق اراده‌ها است و اراده کرد تا دستگاه حسینی باقی بماند.

حبیب‌نیا گفت: امروزه دشمنان اهل بیت(ع) برای آنکه بتوانند شیعیان را از بین ببرند قصد دارند دو بال پرواز شیعیان که عاشورا و انتظار است را از بین ببرند و برای از بین بردن این دو بال پرواز، ولی فقیه که هدایت این امر در عصر غیبت امام عصر(عج) به عهده اوست را هدف قرار داده‌اند. با وجود آنکه قرن‌ها از عاشورای حسینی می‌گذرد و در هر دوره به فراخور شرایط در مورد این واقعه جانگداز سخن به میان آمده، اما باز هم گویی هنوز حتی به لایه‌هایی سطحی از عمق عرفان این جریان نرسیده‌ایم؛ چراکه حرکت سیدالشهدا(ع) و 72 تن از یاران مطهرش ابعاد وسیع عرفانی و عقلانی را به شکلی توأم به تصویر کشید و شاید رساترین وصف همین باشد که تمامی ابعاد یک انسان کامل، در کربلا به منصه ظهور رسید.

انتهای پیام
captcha