اعلام فراخوان سومین دوره جشنواره «ترنم الهی» در کردستان
کد خبر: 3912825
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸

اعلام فراخوان سومین دوره جشنواره «ترنم الهی» در کردستان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان از اعلام فراخوان سومین دوره جشنواره سراسری «ترنم الهی» در سطح کانون‌های مساجد کردستان خبر داد و گفت: این جشنواره به صورت غیرحضوری ویژه پسران عضو کانون‌های مساجد کشور است.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از روابط عمومی کانون مساجد کردستان، کامل گلباغی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان اظهار کرد: سومین دوره جشنواره سراسری سرود نماز با عنوان «ترنم الهی» به منظور کشف و شکوفایی استعدادها و سوق دادن فعالیت های آنان به آثار هنری نمازی و نیز افزایش سطح آگاهی نوجوانان نسبت به معارف نورانی نماز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سومین دوره جشنواره سراسری «ترنم الهی» به عنوان یکی از زمینه‌های مؤثر انتقال مفاهیم دینی به نسل نو است، افزود: این دوره از جشنواره به صورت غیرحضوری و ویژه پسران کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد در دو گروه سنی ۹ تا ۱۳، ۱۴ تا ۱۸ برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان عنوان کرد: شرکت‌کنندگان نوجوان در صورت تأمین زیر ساخت لازم از سوی جشنواره با اجرای زنده به صورت ویدئو کنفرانس در حضور هیأت داوران ارزیابی می‌شوند و در غیر این صورت به ویژه برای گروه‌های روستایی و مناطق محروم، ارسال تصویری اثر سرود تولیدی در نظر گرفته شده است.

وی به محورهای جشنواره «ترنم الهی» اعلام کرد: نماز (جایگاه، ضرورت، آثار) و افعال (اذان، قنوت، رکوع و سجود)، پیوند نماز با مسجد، انقلاب، شهادت، پیوند نماز با خانواده، تعلیم و تربیت، پیوند نماز با احیای ارزش‌های اخلاقی، دینی و ملی و همچنین عبادت، نیایش و ستایش از جمله محورهای اصلی این جشنواره است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان همچنین از بخش ویژه این جشنواره نیز خبر داد و اعلام کرد: تمام آثار راه یافته به مرحله انتخاب در صفحه اینستاگرام جشنواره «ترنم الهی» منتشر شده و گروه‌های سرود منتخب تلاش خود را برای هر چه بیشتر دیده شدن آثار خود در بستر فضای مجازی انجام خواهند داد که دبیرخانه متناسب با تعداد بازدیدها و پسندهای هر اثر به دو گروه برتر از نگاه مردم هدایایی اهدا خواهد شد.

وی ترویج و توسعه فرهنگ نورانی نماز با بهره گیری از ظرفیت ابزار هنر و رسانه، افزایش آگاهی نسل نو نسبت به آثار، آداب و احکام نماز، تشویق و ترغیب مربیان و فعالان عرضه هنر به تولید آثار نمازی، معرفی و ترویج سرودهای فاخر نمازی در جامعه و انتقال مفاهیم اسلامی، انقلابی و ملی به نسل نو با استفاده از ابزار هنر و سرود را از اهداف برگزاری این جشنواره سراسری برشمرد.

گلباغی مهلت ارسال آثار را تا ۱۵ شهریور سال جاری عنوان کرد و گفت: علاقه‌مندان باید آثار خود را از طریق پست الکترونیک به آدرس taranome.elahi@chmail.ir و یا در پیام‌رسان‌های تلگرام، ایتا و سروش با شماره فضای مجازی 99395991591 یا ایدی taranome_elahi@ ارسال کنند.

وی یادآور شد: گروه‌های سرود باید تا پایان مردادماه سال جاری نام گروه خود را به شماره پیامک 6699999163 ارسال کرده و پس از دریافت لینک ثبت‌نام و آیین‌نامه فنی، اقدام به تکمیل فرم شرکت در جشنواره کنند.

انتهای پیام
captcha