گزینش 11000 خادمیار مازندرانی انجام شد
کد خبر: 3909934
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
با مشارکت خادمیاران؛

گزینش 11000 خادمیار مازندرانی انجام شد

دبیر کانون‌های خدمت رضوی مازندران با اشاره به اینکه در حال حاضر گزینش ۱۱ هزار خادمیار انجام شد، گفت: خادمیار بعد از چهار سال به رتبه دو و پس از چهار سال دیگر به رتبه یک خواهد رسید.

گزینش 11000 خادمیار مازندارنی انجام شدبه گزارش ایکنا از مازندران محمد‌اسماعیل امامزاده، دبیر کانون‌های خدمت رضوی مازندران امروز 21 تیرماه در نشست با آیت‌الله سیدرحیم توکل، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری که در دفتر کانون‌های خدمت رضوی استان برگزار شد، گفت: استان مازندران رکورددار در بحث خادمیاری است که این گواه بر انس دلدادگی مردم مازندران نسبت به اهل‌بیت(ع) به‌ویژه امام رضا(ع) است.

وی افزود: تا اسفند سال ۹۷، بیش از ۱۵ هزار خادمیار در مازندران در حال فعالیت بودند و پس آن سامانه ثبت‌نام بسته شد تا ساماندهی این تعداد صورت بگیرد، در کل کشور هم ۲۶۴ هزار خادمیار ثبت‌نام کردند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی مازندران با بیان اینکه ساختار خادمیاری معطوف به دو کانون محله‌ای و تخصصی است، ابراز کرد: کانون خادمیاران محله‌ای در نقاط پرتجمع شهری و روستایی با محوریت مسجد تشکیل می‌شود و امام جماعت مسجد به‌عنوان رکن اصلی این کانون فعالیت‌های خادمیاران را نظارت خواهد کرد.

وی ادامه داد: اهم فعالیت در این کانون شناسایی تهدید‌ها و فرصت‌ها است، نیاز محرومان شناسایی می‌شود و در جهت رفع آن به نام امام رضا(ع) تلاش خواهد شد.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی مازندران عنوان کرد: در حال حاضر ۲۰ کانون تخصصی داریم، مرکب از خادمیارانی که با توجه به تخصصشان عرصه خدمت انتخاب می‌کنند و در هفته حداقل باید ۶ ساعت پای‌کار باشند، سپس گزارش خدمت خود را وارد سامانه کنند تا به تأیید مسئول کانون تخصصی برسد، بعد از این فرآیند کشیک حرم به‌عنوان تشویق برای شخص خادمیار در سامانه خادمیاری آستان قدس باز می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر گزینش ۱۱ هزار خادمیار انجام شد، خادمیار بعد از چهار سال رتبه دو و پس از چهار سال دیگر رتبه یک خواهد شد و بعد با گزینش خادم تشرفی که کشیک هر هفته دارد، می‌شود.

امام زاده بیان کرد: در پرتو اندیشه‌ها و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای در حوزه خادمیاری خیر کثیر متوجه جامعه است، اگر سامانه باز بود تابه‌حال از ۳۰ هزار خادمیار می‌گذشت به لطف خداوند متعال تأثیرات فرهنگی خوبی در حوزه خادمیاری شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه کار خادمیاران باید منجر به خدمت برای محرومان باشد، اضافه کرد: خادمیاران رضوی استان مازندران ماهانه ۱.۵ تا ۲ میلیارد تومان برای کمک به محرومین هزینه می‌کنند، خادمیاران کار مستحبی انجام می‌دهند، در حوزه امام رئوف با حساسیت آمار‌ها را بررسی می‌کنیم.

وی تأکید کرد: خدمت از سوی خادمیاران نباید آشکار صورت بگیرد باید بدون دوربین برای حفظ عزت‌نفس محرومین صورت بگیرد، سه ماه اول سال تاکنون ۳۱ هزار و ۸۸۹ سبد کالا به ارزش ۷ میلیارد و ۱۲۶ میلیون تومان تقدیم جامعه هدف شد.

امام زاده با بیان اینکه امسال ۱۰۵ جهیزیه به ارزش ۴۸۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان از محل کمک‌های خادمیاران تهیه شد، افزود: آستان قدس سرمایه‌ای در اختیار نمی‌گذارد، کانون تخصصی خیران رضوی برخی هزینه‌ها را تقبل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امسال یک میلیارد و ۲۳۴ میلیون تومان برای درمان بیماران هزینه شده است، ابراز کرد: خدماتی که در مجموع سه ماه انجام شد ۱۰ میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان هزینه دربر داشت.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی مازندران در ادامه به استیجاری بودن دفتر کانون‌های خدمت رضوی در استان مازندران اشاره کرد و گفت: واحد مسکونی که در حال حاضر دفتر مرکزی خادمیاران رضوی استان محسوب می‌شود حدود ۶ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است که مالک پذیرفت با دریافت ۴ میلیارد تومان در اختیار خادمیاران قرار دهد. تلاش داریم محقق شود.

وی به فعالیت خادمیاران رضوی استان برای ساخت واحد‌های مسکونی سیل‌زدگان اشاره کرد و افزود: هزار واحد مسکونی تا ۱۴ ماه آینده به دبیری دفتر مرکزی خادمیاران رضوی استان مازندران و با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، سپاه کربلا و بنیاد مسکن استان برای محرومین ساخته خواهد شد که سهم مشارکتی خادمیاران رضوی برای تحقق این پروژه ۱۰ میلیارد تومان اعلام‌شده است.

امامزاده بابیان اینکه در کنار هزینه‌های نقدی بسیاری از خادمیاران تخصص خود را مصروف محرومیت‌زدایی می‌کنند، یادآور شد: در جریان سیل اولین گروهی که به مدد سیل‌زدگان رفتند خادمیاران بودند، برخی خادمیاران بازنشسته معتقدند که هیچ‌گاه تا این حد جانانه کارنکرده بودند.

وی ادامه داد: خدمات اجتماعی وظیفه‌ای برای رسیدن به اهداف فرهنگی است. تمامی فعالیت‌های حوزه خادمیاری با پیوست فرهنگی در حال انجام است.

امامزاده با بیان اینکه تاکنون نتوانستیم به توفیقات خوبی در حوزه وقف بانام امام رضا(ع) دست‌یابیم، اعلام کرد: امام رضا در حوزه وقف در استان مازندران مهجور است و وقفی بانام امام رضا(ع) نداریم. حال اینکه مازندران در کشور در بحث وقف رتبه اول را دارد.

انتهای پیام
captcha