پایگاه اطلاع‌رسانی فهما در چهارمحال‌وبختیاری رونمایی شد
کد خبر: 3903955
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳

پایگاه اطلاع‌رسانی فهما در چهارمحال‌وبختیاری رونمایی شد

آیین رونمایی از پایگاه اطلاع‌رسانی فهما چهارمحال‌وبختیاری با حضور دبیر ستاد عالی هماهنگی و نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به‌صورت ویدئو کنفرانس در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، آیین رونمایی از پایگاه اطلاع‌رسانی فهما چهارمحال‌وبختیاری امروز 20 خردادماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی، دبیر ستاد عالی هماهنگی و نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به‌صورت ویدئو کنفرانس در شهرکرد برگزار شد.

حجت‌الاسلام ارزانی در این آیین با اشاره به طراوات و شادابی مساجد چهارمحال‌وبختیاری در حیطه فعالیت‌های فرهنگی و هنری، اظهار کرد: کانون‌های مساجد این استان در نخستین دوره رویداد فرهنگی «فهما» در سال گذشته خوش درخشیدند و در میان 18 نفر برگزیده از 12 استان کشور در رویداد فرهنگی فهما قرار گرفتند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با تأکید بر اینکه فعالیت‌های زیادی در بخش‌های مختلف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود اما در زمینه اطلاع‌رسانی این فعالیت‌ها ضعف وجود دارد، بیان کرد: خلأ اطلاع‌رسانی در زمینه فعالیت‌های گسترده و متنوع کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به مدد رویداد فهما پر شده است.

حجت‌الاسلام ارزانی با بیان اینکه دوره دوم فهما از ابتدای امسال آغاز شده است، تصریح کرد: مدیران و اعضای کانون‌ها می‌توانند با بارگزاری فعالیت‌های خود این امکان را ایجاد کنند که مسئولان کشور، بچه‌های مسجد، اعضای سایر کانون‌ها، مسئولان ستادها و همه علاقمندان این فعالیت‌ها را رصد کنند که همین امر سبب ایجاد فضای رقابتی نیز می‌شود.

در ادامه این آیین، ابراهیم شریفی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به فعالیت 450 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان که قریب به 99 درصد فعال بودند، اظهار کرد: 170 کتابخانه تخصصی ذیل این کانون‌ها فعال هستند.

وی به فعالیت 70 در صد این کانون‌ها در روستاها اشاره کرد و گفت: در روستاها که ابزار فرهنگی و هنری کمتری وجود دارد این کانون‌ها می‌توانند بازوان قدرتمندی در زمینه فرهنگ و هنر به شمار بروند.

شریفی گفت: سامانه فهما آیینه تمام‌نمای انعکاس فعالیت‌های کانون‌های مساجد است که به ثبت فعالیت‌های فرهنگی و هنری با هنرمندان مسجدی و اهالی فرهنگ و هنر می‌پردازد و ایجاد یک بانک اطلاعاتی کامل از این فعالیت‌ها اتفاق خوب این رویداد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه از تمام ظرفیت‌های این اداره برای کمک به کانون‌های مساجد استفاده خواهد شد، افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیر و خواهان اتفاقات خوب در فعالیت کانون‌ها است تا در راستای شعار سال مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید، شاهد جهش تولید فرهنگی نیز باشیم.

محمدرضا مظاهری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان در ادامه این جلسه با اشاره به درخشش کانون‌های مساجد استان در نخستین دوره رویداد فهما در سال گذشته، اظهار کرد: بر این اساس، کانون امام علی(ع) شهر گندمان رتبه نخست کشور در زمینه ساماندهی و شبکه‌سازی را کسب کرد و 7 کانون در زمینه‌های پاسداشت مناسبت‌های مذهبی، امتیاز آوری، نمایش، فیلم کوتاه، دهه کرامت، قرآن و عترت و ترویج کتابخوانی شایسته تقدیر شناخته شدند که امروز با حضور مسئولان کشوری در تهران تجلیل شدند.

یادآوری می‌شود، در این جلسه که با حضور رابطان فهما در شهرستان‌های استان و مدیران کانون‌‌های برتر فرهنگی و هنری مساجد برگزار شد، از پایگاه اطلاع‌رسانی فهما چهارمحال‌وبختیاری به صورت رسمی رونمایی شد و به آدرس chb.fahma.org در دسترس علاقمندان قرار دارد.

انتهای پیام
captcha