چشم امید ۳۵۷ زندانی آذربایجان غربی به کمک خیرین
کد خبر: 3899194
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵

چشم امید ۳۵۷ زندانی آذربایجان غربی به کمک خیرین

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: ۳۵۷ زندانی جرایم غیرعمد استان برای آزادی نیاز به ۱۰۲ میلیارد تومان کمک خیران دارند.

357 زندانی جرایم غیرعمد آذربایجان‌غربی چشم انتشار کمک خیران هستندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان، علی‌اکبر گروسی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: متأسفانه امسال به علت شیوع ویروس کووید 19 امکان برگزاری جشن گلریزان به شکل سال‌های پیش در استان میسر نیست، اما اقدامات ارزشمندی توسط ستاد دیه استان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ستاد دیه یک نهاد مردمی است، ادامه داد: همه تلاش مسئولان ستاد آزادی زندانیانی بوده که مرتکب جرایم عمدی نشده و معمولاً کسانی هستند که محکوم به پرداخت دیه و یا دارای محکومیت مالی همچون مهریه و نفقه هستند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در جشن گلریزان سال گذشته حدود 800 میلیون تومان به ستاد دیه استان کمک شد، افزود: سال گذشته 404 نفر زندانی غیرعمد آزاد شدند که این کار با کمک‌های خیرین، ستاد دیه، کمیته امداد و بانک‌های عامل انجام شد.

وی با اشاره به اینکه امسال 357 زندانی جرایم غیرعمد چشم انتظار کمک خیران هستند، ادامه داد: برای آزادی این زندانیان در مجموع مبلغی حدود 102 میلیارد تومان نیاز است تا با کمک‌های انسان دوستانه از زندان آزاد و به کانون گرم خانواده خود برگردند.

گروسی با اشاره به نقش رسانه‌ها در ترویج احسان و نیکوکاری گفت: رسانه‌ها و فضای مجازی استان این کمک‌های ارزشمند مردمی و تلاش‌های مسئولین کشوری و استانی را به صورت مطلوب منعکس کنند.

وی بیان کرد: همه این اقدامات در راستای رفاه حال خانواده‌های زندانیان صورت می‌گیرد و رسانه‌ها در نشان دادن این اقدامات انسان دوستانه و برکات آن در زندگی و ترغیب مردم به شرکت در این امر خداپسندانه نقش اساسی دارند.

انتهای پیام
captcha