اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مستلزم درک شرایط کارگران روزمزد
کد خبر: 3888357
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹

اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مستلزم درک شرایط کارگران روزمزد

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران گفت: در بحران کرونایی، چنانچه کارگران روزمزد در خانه بمانند درآمد حداقلی آن‌ها تامین نمی‌شود و لازم است برای مشارکت حداکثری آنها در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، شرایط اقتصادی آنها درک شود.

اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مستلزم درک شرایط کارگران روزمزدبه گزارش ایکنا از مازندران، واحد عبدالهیان رئیس جهاد دانشگاهی مازندران امروز 12 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران، با بیان وجود ابهام در تعریف طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای مقابله با ویروس کرونا و توضیح اینکه ارتباط اجتماعی دارای وجوه عاطفی هنجاری و تعاملی است، اظهار کرد: در شرایط حاضر افراد مجبورند در کنار خانواده در خانه بمانند و در واقع با موضوعی مواجه شدند که قطعاً باید تعامل اجتماعی در بین آن‌ها وجود داشته باشند.
وی هدف اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را فاصله فیزیکی افراد با یکدیگر دانست و افزود: طبیعتا بهتر است به جای تعبیر فاصله‌گذاری اجتماعی، از فاصله‌گذاری فیزیکی استفاده شود؛ و افراد با رعایت الزامات طرح ضمن جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و گسستن زنجیره انتقال بیماری به دیگران، باعث شوند که خودشان هم از این بیماری مصون باشند.
رئیس جهاد دانشگاهی مازندران، با بیان اینکه، وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی و تمام دستگاه‌ها و عموم به نوعی در بحران شیوع این بیماری درگیر هستند، تصریح کرد: زمانی می‌توان برای حل این موضوع به نتیجه برسیم که تمام مولفه‌های آن را دخیل بدانیم، ولی متاسفانه با توجه به اینکه نقش همه مردم به عنوان جزئی از راه حل لحاظ نشده است طبیعتا برنامه‌ریزی مربوطه نیز دارای ضعف بوده و ممکن است این طرح را با مشکل مواجه کند.
عبدالهیان با اشاره به اینکه تعامل افراد جامعه با این طرح را می‌توان در چند دسته‌بندی مورد ارزیابی قرار داد، تاکید کرد: عده‌ای از افراد جامعه این موضوع را می‌دانند و قصد دارند در این طرح برای مقابله با ویروس کرونا همکاری کنند و عده دیگری نیز در جامعه هستند که ضرورت موضوع را نمی‌دانند و برای آن‌ها باید اطلاع‌رسانی‌هایی در خصوص این طرح صورت بگیرد تا از مزایای این طرح آگاه شوند.
وی گفت: گروه اندکی نیز ضرورت‌های این طرح را می‌دانند، اما با هنجار‌های جامعه همراه نیستند که معمولا در همه جوامع درصد کمی از این افراد وجود دارد و بایست با استفاده از ظرفیت‌های قانونی این افراد را به تمکین هنجار‌های تعریف شده وادار کرد.
رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با بیان اینکه کسانی هم در جامعه هستند که به هر علتی نیاز به درآمد روزانه داشته و ممکن است همراهی کاملی در اجرای طرح فاصله‌گذاری فیزیکی نداشته باشند و مجبور هستند در این شرایط بحرانی خود را مشغول کرده تا درآمدی کسب کنند، افزود: اگر چنین افرادی در این شرایط در خانه بمانند درآمد حداقلی آن‌ها تامین نمی‌شود و اگر بخواهند در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مشارکت کنند باید شرایط آن‌ها درک شود.
عبدالهیان یادآور شد: درک شرایط این گروه در جامعه حمایت آن‌ها از طرف دولت، سازمان‌ها، نهاد‌های حمایتی و یا از خیرین و سمن‌ها انجام شود تا با این همدلی به این طرح فاصله گذاری فیزیکی بپیوندند.

انتهای پیام
captcha