برپایی موکب سلامت در سطح شهر قم/ آموزش راه‌های پیشگیری از بیماری کرونا
کد خبر: 3884964
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲

برپایی موکب سلامت در سطح شهر قم/ آموزش راه‌های پیشگیری از بیماری کرونا

مسئول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی قم از برپایی 8 موکب سلامت در سطح شهر قم خبر داد و گفت: هدف از برپایی این موکب‌ها آموزش اقشار جامعه برای پیشگیری از بیماری کرونا است.

برپایی موکب سلامت در سطح شهر قم/ آموزش راه‌های پیشگیری از بیماری کروناحجت‌الاسلام مصیب منوچهری، مسئول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم از برپایی موکب سلامت در استان قم خبر داد و گفت: این موکب با همکاری و مجوز دانشکده سلامت استان قم و هیئات مذهبی در 8 منطقه شهر قم برپا می‌شود که 2 موکب در پردیسان و 6 موکب دیگر در خیابان انقلاب اسلامی(گلزار شهدا)، میدان نبوت، میدان امینی بیات، بلوار شهید دل آذر، شهر قائم و خیابان صفاییه برپا می‌شود.

وی رویکرد و هدف اصلی موکب سلامت را آموزش اقشار جامعه و مشاوره به مردم شهر قم در مورد پیشگیری از بیماری کرونا معرفی کرد و ادامه داد: در موکب سلامت تب مراجعین اندازه‌گیری شده و در صوت مشکوک بودن به بیماری کرونا برای اقدامات بعدی به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند.

 مسئول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی قم با ذکر این نکته که در موکب‌های سلامت توزیع اقلام بهداشتی نداریم چرا که تجمع ایجاد شده و تجمع امکان آلودگی دارد، افزود: در این موکب‌ها مشاور و کارشناس بهداشت از دانشکده سلامت حضور دارند تا آموزش‌های لازم را به همشهریان ارائه دهند.

حجت‌الاسلام منوچهری یادآور کرد: با همکاری دانشکده سلامت و پزشکان این دانشکده در حال تهیه کلیپ‌های کوتاه در مورد رعایت نکات بهداشتی مقابله با بیماری کرونا هستیم که بزودی در فضای مجازی پخش می‌شود و جامعه هدف ائمه جماعات، خانه‌های قرآن، هیئات مذهبی و هیئات دانش‌آموزی هستند که از طریق این گروه‌ها به دست مردم برسد.

انتهای پیام
captcha