برگزاری مسابقه پیامکی نهج‌البلاغه در جهاددانشگاهی مازندران
کد خبر: 3882976
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳

برگزاری مسابقه پیامکی نهج‌البلاغه در جهاددانشگاهی مازندران

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی مازندران، از برگزاری مسابقه پیامکی نهج‌البلاغه خبر داد.

برگزاری مسابقه پیامکی نهج‌البلاغه در جهاددانشگاهی مازندرانسیدمحمد حسینی، سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن تبریک به‌مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی(ع) گفت: مسابقه پیامکی نهج‌البلاغه تا 18 اسفندماه ویژه اعضای جهاد دانشگاهی مازندران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سؤالات و متن نامه مسابقه از طریق اتوماسیون اداری به همکاران ارسال شده است، افزود: همکاران می‌توانند با مطالعه نامه سی و یک نهج‌البلاغه، پاسخ‌ها را در قالب یک عدد هشت رقمی از چپ به راست همراه با نام و نام خانوادگی و نام محل خدمت تا ۱۸ اسفند به شماره ۳۰۰۰۱۳۵۹ پیامک کنند.

حسینی، تصریح کرد: در مکتب حضرت علی(ع)، تحقق تام ابعاد شناختی، عاطفی و رفتاری، توسط تربیت الهی میسر و نتیجه این پرورش، ظهور نور انسان کامل است که واسطه خیر است و خود حضرت مصداق این تمامیت تکاملی به حساب می‌آید.

وی افزود: در مسیر تربیت اصولی، چند رکن عمده وجود دارد؛ «مربی»، «متربی»، «برنامه»، «محتوا» و «اهداف نظام تربیتی» و روشن است که هر کدام از آن‌ها باید در جایگاه خاص خود مورد توجه قرار گیرند؛ همان گونه که خود امام به آن‌ها اهتمام ورزیدند.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران، بیان کرد: از نگاه حضرت احساس عاطفی مؤثر ریشه در نیات، افکار و صفای باطن برخاسته از رحمت الهی دارد که باران آن، زمین اجتماع بشری را بارور می‌سازد و ثمرات باطراوت شادی، مهربانی و دلسوزی را به همراه می‌آورد. بدیهی است همان گونه که باران در همه جا یکسان نمی‌بارد و آثار آن به اقتضای مشیت الهی متفاوت است، بارش عواطف نیز باید به مقتضای شرایط افراد تحقق پذیرد.

وی گفت: نکته مهم دیگری که در نامه سی و یک نهج‌البلاغه قابل ذکر است، استفاده از فرصت تربیت در زمان مناسب است. والدین باید به موقع تربیت کنند و زمان را از دست ندهند؛ پدر و مادر‌ها باید بدانند که دیگران می‌توانند در زمین بکر وجود فرزند آن‌ها بذر بکارند و آن را تصاحب کنند. باید مراقب بود که اگر فرصت از دست برود و تربیت به موقع شروع نشود، پشیمانی و ناراحتی به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha