اداره صنعت، معدن و تجارت قائمشهر بر نحوه بازرسی‌ها نظارت جدی داشته باشد
کد خبر: 3881722
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۱

اداره صنعت، معدن و تجارت قائمشهر بر نحوه بازرسی‌ها نظارت جدی داشته باشد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قائمشهر، در حمایت از حقوق شهروندی به زدن بنر «بدون هماهنگی وارد شوید محل کار متعلق به شماست» در اتاق خود اکتفا نکند و بر فعالیت میدانی بازرسان خود نظارت جدی و مستمر داشته باشد.

لزوم اقتدار بازرسان صنعت معدن در برخورد با خاطیانبه گزارش ایکنا از مازندران در روزهای اخیرا بر اساس تماس یکی از شهروندان مازندرانی برای احقاق حقوق‌شان و نیز تهیه گزارشی از روند حل این گونه مسائل مردم، به اداره صنعت، معدن و تجارت قائمشهر، رفتم. بنری بر درب ورودی نصب شده و عبارتی بر آن نوشته بود که توجهم را جلب کرد، «بدون هماهنگی وارد شوید محل کار متعلق به شماست»؛ از این نگاه رئیس اداره، احساس خوبی به من دست داد و وارد اتاقش شدم و پس از معرفی و حال و احوال، ماجرای دادخواهی یکی از شهروندان قائمشهری که تعمیر و تحویل لباسشویی‌اش از یکی از تعمیرگاه‌های این شهر سه هفته به طول انجامید، بیان کردم و وی به یکی از  بازرسان دستور پیگیری داد.
با تماسی که بازرس مربوطه در همان روز با شخص تعمیرکار گرفت توافق شد تا در فرصت دو روزه کالای مورد نظر تعمیر و تحویل صاحبش شود. اما با این وجود شکایت نامه تنظیم شد تا چنانچه تا موعد مقرر تحویل داده نشد حق شهروند، قانونی دنبال شود.

دو روز گذشت، اما خبری از لباسشویی نشد با پیگیری این شهروند بار دیگر با قبادی رئیس اداره صنعت معدن تجارت قائمشهر تماس گرفتم و وی یکبار دیگر به بازرسی خود بر پیگیر این مهم تأکید کرد ولی تا بعد از گذشت چهار روز از دادخواهی و تماس بازرسان این اداره هنوز لباسشویی تحویل صاحب آن نشد؛ و سخنان ضد و نقیض و بهانه‌های تعمیرکار نشان می‌داد از بازرسان صنعت، معدن تجارت، ابایی ندارد و تحقیقات خبر نشان داده وی با دیگر مشتریان نیز چنین رفتاری را داشته است.

شهروندی دیگر در مصاحبه با ایکنا گفته است: شوهرم برای اینکه لباسشویی را زودتر تعمیر کند به این تعمیر کار داده ولی با گذشت یک‌ماه هنوز تعمیر نکرده است.

این موارد پیش آمده مشتی از خروار است اما سوال اینجاست، چرا افرادی که در مسند دفاع از حقوق شهروندی قرار دارند و از بیت‌المال برای دادخواهی مردم، حقوق دریافت می‌کنند، اینگونه ضعیف با ناهنجاری‌ها برخورد می‌کنند.

به نظر شما آیا عامل جولان دادن برخی خاطیان در حوزه اصناف، ناشی از  کم‌کاری بازرسان و سهل‌انگاری آنها در احقاق حقوق شهروندان نیست. آیا غیر از این است که عدم قاطعیت بازرسان در برخورد با متجاوزان به حقوق شهروندان موجب شده آنها بدون هیچ ترس و واهمه عرض اندام کنند و بر طبل افزایش نارضایتی در جامعه بکوبند.

لازم است در ادامه به رئیس اداره صنعت و معدن قائمشهر نیز یادآوری کنم، در حمایت از حقوق شهروندی به زدن بنر در اتاق خود اکتفا نکند و بر فعالیت میدانی کارکنان خود و اقتدار در برخورد با محدود خاطیان در حوزه اصناف که انگشت شمار هستند نظارت جدی و مستمر داشته باشد. تا حیثیت مجموعه اصناف که افرادی منصف، متدین و زحمت کش هستند، محفوظ بماند.

انتهای پیام
captcha