5000 موقوفه در مازندران سند اجاره تنظیم شد
کد خبر: 3881021
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳

5000 موقوفه در مازندران سند اجاره تنظیم شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: طی سال جاری سند اجاره ۵ هزار و ۷۴۵ رقبه موقوفات در مازندران تنظیم اولیه و تمدید شده است.

5000 موقوفه در مازندران سند اجاره تنظیم شدبه گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز پنجم اسفندماه، اظهار کرد: افراد و خانواده‌هایی که در املاک موقوفه زندگی میکنند و بر وقف بودن آن اطلاع دارند از نظر شرعی و قانونی باید حق و حقوق وقف را پرداخت کنند.
وی با بیان اینکه انعقاد قرارداد اجاره با مستاجران موقوفات موجب احیای وقف و نیت واقف می‌شود، افزود: کسانی که حق و حقوق موقوفات را پرداخت کنند در ثواب آن شریک خواهند شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه مجموعه اوقاف در تلاش است حق و حقوق موقوفات احیا و عواید آن به جامعه برگردد، تصریح کرد: طی سال جاری سند اجاره ۵ هزار و ۷۴۵ رقبه موقوفات در استان مازندران تنظیم و تمدید شد.
حیدری خاطرنشان کرد: از مجموع ۵ هزار و ۷۴۵ رقبه تنظیم و تمدید سند اجارات، تعداد ۴ هزار و ۲۷۰ سند مربوط به اجاره اولیه و تعداد ۱۴ هزار و ۷۵ آن مربوط به تمدید اسناد اجاره است.
وی با بیان اینکه اوقاف غیر از نیت واقف نمی‌تواند عواید موقوفات را هزینه کند، افزود: تمامی درآمد موقوفات بر اساس نظر واقف در وقفنامه هزینه می‌شود که برگزاری مراسم‌های مختلف در طول سال و کمک به اقشار مختلف جامعه از نمونه‌های بارز آن است.

انتهای پیام
captcha