حمایت سپاه از دانشجویان خلاق فارغ از جناح‌بندی
کد خبر: 3879494
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۸

حمایت سپاه از دانشجویان خلاق فارغ از جناح‌بندی

فرمانده سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه، سپاه در ارائه تسهیلات به دانشجویان خلاق و نخبه فراجناحی عمل می‌کند، گفت: تلاش داریم در کمترین بازده زمانی بستر لازم را در حمایت از دانشجویان نخبه فراهم کنیم.

حمایت سپاه از دانشجویان خلاق فارغ از جناح‌بندیبه گزارش ایکنا از مازندران، سردار محمد حسین بابایی، امروز ۲۸ بهمن‌ماه در اختتامیه رویداد استارت آپی کشاورزی و منابع طبیعی که در ساری برگزار شد، گفت: نکته‌ای که مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان مکرر مطرح می‌کنند این است؛ «العلم سلطان» و ایشان همیشه تاکید بر قوی شدن دارند.
وی با بیان اینکه، در دین طلب علم یک فریضه شمرده شده و به همه مسلمانان جستن علم توصیه شده است، افزود: در روایات درباره ارزش علم و عالم آمده است فرشتگان بال‌های خودشان را زیر پای عالمان باز می‌کنند و نیز تاکید شده که علم را بیابید هر چند در دورترین نقطه بلاد مسلمین است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران، با بیان اینکه، در مواجهه با سربازانی که دارای مدرک دانشگاهی هستند متوجه شدیم که اغلب آن‌ها فقط حافظ برخی محفوظات هستند و مهارتی ندارند، تصریح کرد: با ارائه چند دوره آموزشی در سپاه آن‌ها توانستند علاقه‌مندی‌ها و توانمندی‌های خودشان را بشناسند.

وی با بیان اینکه، ذات سپاه ترکیبی از معرفت دینی، معرفت علمی و روحیه جهادی است، افزود: در سپاه استانی، معاونت علمی پژوهشی تشکیل شد که با حذف خیلی از قید و بند‌های اداری به راحتی فضا را در اختیار دانشجویان قرار داده و حمایت مالی به صورت فردی و گروهی انجام می‌شود و آن‌هایی که به دنبال تجاری‌سازی هستند به صنعت وصل می‌شوند.

بابایی اظهار کرد: مجموعه بسیج مهندسین کشاورزی، صنعت و عمران، بستر خوبی برای کمک به دولت است تا با برنامه مشخص برای افزایش راندمان تولید محصولات کشاوزی فعالیت کنند.
وی افزود: واقعیت کشور ما این نیست که به حرکت رشد آرام اکتفا کنیم بلکه باید بکوشیم تا میانبر‌هایی را برای رسیدن به وضع مطلوب، پیدا کنیم.
بابایی با بیان اینکه، در جنگ تحمیلی روش سپاه با ارتش متفاوت بود و در دفاع مقدس ما در برابر ۵۵ کشور مقاومت کردیم، گفت: باید دانشجویان خرق عادت کنند تا به دستاورد‌های مهم برای حل مشکلات کشور دست یابند.

وی با خطاب به دانشگاه علو م کشاورزی و منابع طبیعی ساری، گفت: اجازه دهید دانشجویان زمین‌های راکد این دانشگاه را برای تحقیق و پژوهش در اختیار داشته باشند.

بابایی گفت: این صحیح نیست که با برداشته شدن تحریم، شخص پولداری با واردات کالا، یکشبه سه برابر عمر یک استاد دانشگاه درآمد داشته باشد در صورتی که این پول باید برای تولید داخلی در سطح وسیعی از کشور توزیع شود تا چرخ تولید و اقتصاد خانوار‌ها را بچرخاند.

وی با بیان اینکه سپاه در ارائه خدمات به دانشجویان خلاق و نخبه به جناحی یا سیاسی بودن آن‌ها کاری ندارد، افزود: تلاش داریم در کمترین بازده زمانی بستر لازم را برای حمایت دانشجویان علاقه‌مند فراهم کنیم.
بابایی با بیان اینکه، مقام معظم رهبری در سال ۷۳ فرمودند: برنامه را با نگاه بودجه‌ای نبندید، اظهار کرد: ما کارگر امام زمان (عج) هستیم و تو هیچ کاری بابت پول معطل نماندیم و برای انجام هر کاری ابتدا هدف‌گذاری می‌کنیم و تصمیم می‌گیریم و با توکل به خدا برای مردم و کاستن بار اقتصادی بر دوش آن‌ها متشکریم.
وی با تشکر از ارتباط خوب جهاد دانشگاهی با سپاه، افزود: کار کردن برای رضای خدا، برکاتی دارد و بسیج سازندگی در طول مدتی که شروع به ساخت یکهزار خانه برای نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد مازندران کرد از ابتدا بدون هیچ بودجه‌ای کارش را شروع کرد که به لطف خداوند تا کنون با مانعی برخورد نکردیم و کار‌ها به خوبی پیش رفت.

انتهای پیام
captcha