۲۲ بهمن سرآغاز یک حرکت الهی است
کد خبر: 3878211
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷
سعید جلیلی:

۲۲ بهمن سرآغاز یک حرکت الهی است

عضو تشخیص مصلحت نظام در جمع راهپیمایان ساروی گفت: ۲۲ بهمن‌ماه، سرآغاز شروع یک حرکت الهی است و امام بزرگوار این حرکت را آغاز و با لبیک ملت به پیروزی‌های بزرگی نائل شد.

۲۲ بهمن سرآغاز یک حرکت الهیبه گزارش ایکنا از مازندران، سعید جلیلی، عضو تشخیص مصلحت نظام امروز 22 بهمن‌ماه در تجمع راهپیمایان ساروی در چهل و یکمین سالگرد جمهوری اسلامی ایران که در میدان امام خمینی(ره) ساری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد آیت‌الله نورالله طبرسی، امام جمعه سابق و فقید استان مازندران، گفت: یک نکته مهم که شاید برای بسیاری مطرح باشد این است که چرا امروز در میان ۲۰۰ کشور دنیا قدرت‌هایی که خودشان را قدرت بزرگ می‌دانند تمام توجه خودشان را متوجه جمهوری اسلامی ایران کردند و چرا ایران در کانون توجه دنیا قرار دارد؟ و چرا امروز را یوم الله می‌گوییم؟ چرا ۲۲ بهمن را اینگونه با عظمت از آن یاد می‌کنیم، برای پاسخ به این دو سؤال باید یک درک صحیحی از مناسبات امروز جهان داشته باشیم.

وی افزود: اگر تاریخ ۱۰۰ ساله گذشته را نگاه کنید می‌بینید، قدرت‌های دنیا هر وقت که منافعشان اقتضا کرده، می‌نشستند و با هم راجع به ملت‌ها تصمیم‌گیری می‌کردند. بیش از ۱۰۰ سال پیش در همین کشور ما دو قدرت دنیا نشستند با هم تصمیم گرفتند و طی آن، شمال کشور را یکی برداشت جنوب کشور را یکی دیگر و گفتند شمال از آن من و جنوب از آن تو.

عضو تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ده‌ها سال پیش ملت ما برای آنکه یکی از حقوق خودش که نفت بود ملی اعلام کند قدرت‌های دنیا نشستند و علیه این ملت توطئه و کودتا کردند این سابقه آن‌ها است، اما این فقط به گذشته مربوط نمی‌شود و امروز در سال جاری شما می‌بینید قدرت‌های دنیا چه تصمیمی می‌گیرند و چگونه رفتار می‌کنند؛ آن‌ها می‌گویند چند کشور دنیا باید فلان امتیاز را داشته باشند و دیگران نباید داشته باشند آنا باید امتیاز وتو و سلاح نامشروع هسته‌ای داشته باشند، اما کشور‌های دیگر حتی حق انرژی صلح آمیز هسته‌ای را باید با شروطی که آن‌ها تعیین می‌کنند داشته باشند. این چیزی که آن‌ها دنبال می‌کنند.

تامین منافع نامشروع؛ معنای سیاست برد ــ برد استکبار

وی ادامه داد: این چیزی که شما می‌شنوید و دشمنان در صحنه بین‌الملل، با عنوان سیاست برد ــ برد مطرح می‌کنند، منظورشان این است که برد ملت‌ها تا جایی باید باشد که به برد آن‌ها لطمه نزند و منافع نامشروع شان به خطر نیفتد. این آن نگاهی است که آن‌ها دارند.

جلیلی اظهار کرد: دول استکبار بعد از جنگ جهانی دوم سعی کردند همین مناسبات را شکل قانونی بدهند و بر آن مبنا برای ملت‌ها حق تعیین کنند که چه داشته باشند و چه نداشته باشند و این را امروز جوانان و نوجوانان ما به خوبی می‌بینند که اگر آن‌ها می‌گویند برد ــ برد این فقط مثلا به برد مشک ایران محدود نمی‌شود بلکه می‌خواهند بگویند که ما هستیم که تصمیم می‌گیریم کشور‌ها باید سلاح دفاعی داشته باشند یا نداشته باشند اگر دارند در چه میزانی باشد. آن‌ها می‌گویند ما باید تعیین کنیم که حتی کشور‌ها در زمینه علم فناوری می‌خواهند پیشرفت داشته باشند حدود آن‌ها چقدر باشد.

وی افزود: امروز مستکبران عالم به صراحت بیان می‌کنند؛ اگر می‌خواهید در فلان علم حرکتی داشته باشید باید دامنه تحقیقات شما را ما تعیین کنیم. این آن دنیایی است که مدعی آزادی و این سخنان همان کشور‌هایی هستند که ادعا دارند می‌خواهند برای دنیا، آزادی حقوق بشر و دموکراسی را داشته باشند. البته در این حد هم نه! حتی آن‌ها امروز با رسوایی تمام بیان می‌کنند، نه درباره دانش هسته‌ای و موشک؛ حتی درباره یک کار کوچک فرهنگی که فلان جوان ایرانی در صفحه اینستاگرامش می‌خواهد عکس شهید سلیمانی را داشته باشد آن‌ها باید تصمیم بگیرند شما این را دیدید. [تکبیر مردم] جلیلی گفت: این آن دنیایی است که از یک طرف ادعای آزادی دارد تا جوامع دسترسی به اینترنت آزاد داشته باشند، ولی شما می‌بینید که رفتار آن‌ها چیست؟ وقتی می‌گویند برد ــ برد چه معنا دارد و تا چه حدی وارد می‌شوند و برای ملت‌ها تعیین تکلیف می‌کنند.

«مرگ بر آمریکا» مبنای منطقی و عقلانی دارد

وی افزود: مستکبران نه فقط در عرصه کار فرهنگی، در همین سال ۲۰۲۰ به صراحت بیان می‌کنند یک شهروند اگر می‌خواهد پولی را جابجا کند اوست که باید اجازه دهد تراکنش مالی بین شهروند ما در اینجا با جای دیگر انجام بشود یا نشود این خوی استکباری آن‌ها است. اگر امروز مردم به درستی فریاد مرگ بر آمریکا سر می‌دهند بر مبنای صحیح، منطق و عقلانیت است و چرا که آن‌ها همه توان خودشان را صرف منع آزادی ملت‌ها کردند.

جلیلی با اشاره به آیه ۱۵ سوره مبارکه فصلت، «فَأَمَّا عَادٌ فَاسْتَکْبَرُوا فِی الْأَرْضِ بِغَیْرِ الْحَقِّ وَقَالُوا مَنْ أَشَدُّ مِنَّا قُوَّةً أَوَلَمْ یَرَوْا أَنَّ اللَّهَ الَّذِی خَلَقَهُمْ هُوَ أَشَدُّ مِنْهُمْ قُوَّةً وَکَانُوا بِآیَاتِنَا یَجْحَدُونَ، و، اما عادیان به ناحق در زمین سر برافراشتند و گفتند از ما نیرومندتر کیست آیا ندانسته‏ اند که آن خدایى که خلقشان کرده خود از ایشان نیرومندتر است و در نتیجه آیات ما را انکار می‌کردند.» افزود: منطق دشمنان یک منطق قدیمی است این آن چیزی است که آن‌ها دارند دنبال می‌کنند و وقتی می‌گوییم چرا این کار می‌کنید می‌گویند ما زورمان زیاد است؛ و در این فضا و مناسبات جهانی که افرادی برای خودشان قدرت و امکان اختیار تعیین می‌کنند که هر چه بخواهند بر سر ملت بیاورند ابائی ندارند.

عضو تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه، دشمنان فکر می‌کردند که جمهوری اسلامی ایران همچون دیگر انقلاب‌ها در جهان مقطعی است و می‌توانند بعد از مدتی آن را خاموش کنند، افزود: امروز ملت دارد چهل و یکیمن سالگرد پیروزی خود را جشن می‌گیرد و به دشمنان نشان داد که این انقلاب متفاوت از دیگر انقلاب‌ها و شجره طیبه است که «اصل‌ها ثابت فرع‌ها فی‌السماء» است.

وی ادامه داد: این هنوز در گام اول و ابتدای کار است و امروز ملت با قدرت وارد گام دوم شده است و دشمنان دیدند که ملتی ایستاد و دعوت خدا و پیامبر را اجابت کرد و حیات تازه گرفت و مستکبرین دیدند ملتی می‌آید که تکیه آن به قدرت‌های شیطانی نیست بلکه وعده‌های الهی است و معتقد است، اگر شما خدا را یاری کنید خداوند شما را یاری خواهد کرد.

خروج یک طرفه آمریکا از توافق برجام؛ مصداق منطق استکباری

جلیلی گفت: شما امروز بعد از چهل و یکسال می‌بینند ملت ما فقط مقاومت نکرد بلکه پیشرفت نیز داشت و آن‌ها امروز می‌بینند ملت ما الگو و الهام بخش برای تمام دنیا شده است و آنچه امروز در فلسطین شاهدش هستیم این است که ابتدا با زور و اشغال این سرزمین را تسخیر کردند و اکنون می‌گویند بنشینیم گفتگو کنیم و خوی استکباری آن‌ها امروز به جایی رسیده که می‌گویند ما یک طرحی صادر می‌کنیم و شما باید آن را قبول کنید و حتی رفع مسئله را با گفت‌وگوی دوطرفه را قبول ندارند و این منطق استکبار است و آن چیزی که امروز تحت عنوان معامله قرن مطرح است و خروج یکطرفه از توافق برجام مصداق آن است.

عضو تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه در زمان جنگ تحمیلی اجازه خریداری سیم خاردار را به ما نمی‌دادند، گفت: امروز می‌گویند دغدغه ما برد موشک‌های بالستیک بالای ۲ هزار کیلومتر جمهوری اسلامی است و این آن قدرت ملت ماست آن‌ها یک عروسکی همچون صدام را در جنگ تحمیلی جلو انداختند که چه کند؟ و هر چه در توانشان بود با دادن سلاح شیمیایی، هواپیما پول به صدام کمک کردند. به طوری که ملک فهد از پادشاهان سعودی می‌گفت ما که نتوانستیم به عراق در جنگ با ایران سلاح بدهیم، اما مبلغ 28 میلیارد دلاری به صدام در جنگ تحمیلی کمک کردیم.

برقراری عمیق‌ترین روابط بین ایران و عراق

وی افزود: امروز صدام کجا و ملت ما کجاست؟ استکبار می‌خواست بین ملت ما و عراق جدایی بیفکنند و، اما تمام توان خود را به‌کار گرفتند و نتوانستند، امروز عمیق‌ترین روابط بین ایران و عراق برقرار است شما در اربعین می‌بینید همان کسانی که صدام را به جان ملت ایران انداختند ملت ما دیدند و درسی به آن‌ها دادند که نتیجه آن این شد که صدام به دار آویخته شد و امروز در خیابان نجف ملت عراق با افتخار نام حضرت امام را بر خیابان‌های خودش می‌گذارد.

جلیلی با بیان اینکه، شهید تهرانی‌ها ملت ما را به چنین قدرتی رساندند، گفت: شهید شهریاری دانشمند نماز شب‌خوان این ملت با آنکه در فهرست ترور دشمنان بود ملت ایران را به غنی‌سازی ۲۰ درصد رساند و ذخایر سوخت را ایجاد کرد و البته پاداش این کارش را با شهادت از خداوند گرفت و در آن موقع، سوخت ۲۰ درصد، یک اهروم و قدرت برای تعیین شرط شد. [تکبیر]

آزادی خرمشهر؛ الگویی آزادی بخش به جهان

وی افزود: آزادی خرمشهر فقط آزادی این شهر نبود بلکه معرفی الگویی به دنیا بود که به دنبال آن جنوب لبنان هم آزاد شد.

عضو تشخیص مصلحت نظام، بیان کرد: اگر رژیم صهیونیستی زمانی با پررویی، سرزمین‌ها را اشغال می‌کرد و هر وقت اراده می‌کرد می‌آمد پشت بیروت، امروز شما می‌بینید در جنگ ۳۳ روزه و جنگ ۲۲ روزه، پیروز آن، مقاومت و ملت‌های منطقه حزب‌الله و حماس هستند و آن‌ها می‌گویند ما با الهام از انقلاب اسلامی این موفقیت را رقم زدیم و صحنه را عوض کردیم.

وی با بیان اینکه، این پیروزی‌ها یک شعار و تعارف نیست، افزود: این را دشمنان ما به خوبی می‌فهمند و هنگامی که سردار دل‌ها توسط آن‌ها به شهادت می‌رسد، رئیس یکی از همین دولت‌های اروپایی با لحن خیرخواهی، پیام داد که آمریکا این کار را کرده است، اما اگر شما بخواهید پاسخ شهادت شهید سلیمانی را بدهید این هشدار را بدهم که آمریکا با شما شدیدا برخورد خواهد کرد. در برابر این تهدیدات، ملت ما با قدرت پایگاه آمریکایی را درهم کوبید و این را اعلام کرد و آمریکا هیچ غلطی نتوانست انجام دهد. [تکبیر]این قدرت ملت ما است.

جلیلی ادامه داد: این را آن رئیس دولت اروپایی که ادعای قدرت دارد امروز به خوبی می‌فهمد که در ایران چه قدرتی شکل گرفته است که با آن پیامی که آن‌ها می‌دهند، ایران پاسخ خود را اعمال می‌کند و با افتخار و جوانمردی اعلام می‌کند ما زدیم و او هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی افزود: این قدرت ملت ایران در چهل و یک سالگی با تکیه به وعده‌های الهی ایجاد شد و امروز دشمنان می‌فهمند تمام محاسبات آن‌ها به هم ریخته است و انقلاب و قدرتی در ایران شکل گرفته که جوانان و مردم این کشور در پرتو این انقلاب می‌توانند قدرتی را تولید کنند که آمریکا و همه قدرت‌های شیطانی به زانو دربیایند.

روستایی با ۱۰ درصد شهید

عضو تشخیص مصلحت نظام، گفت: در زمان جنگ روستای شهید سلیمانی با ۷۰۰ نفر جمعیت ۷۰ شهید داشته است و دشمنان محاسباتشان این دلیرمردان کرمانی و مازندرانی را نگنجاندند. همین لشکر ۲۵ کربلا را آن‌ها درک نمی‌کردند. [شعار مردم (خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست)]وی افزود: استکبار می‌بیند که چه قدرتی از جوانان ایران شکل گرفته است و جوانی از یک روستای کرمان می‌شود یک چهره بین‌المللی که تمام قدرت‌های دنیا می‌گویند: این ژنرال سلیمانی کیست.

جلیلی اظهار کرد: رئیس جمهور سابق آمریکا روزی که کاخ سفید را ترک می‌کرد در گزارش کاری که می‌داد می‌گفت من در این هشت سال ریاست جمهوری‌ام موفقیت‌هایی را داشتم، اما در سوریه نتوانستم موفق شوم.

۲۲ بهمن؛ سرآغاز یک حرکت الهی

وی ادامه داد: این شهدا مدافع حرم چه کسانی هستند، این شهدایی که از همین سرزمین رفتند خانطومان و به شهادت رسیدند.
در کدام مکتب به غیر از مکتب سلیمانی درس آموخته بودند که این قدرت را ایجاد کردند که ابرقدرت‌های دنیا همه می‌آیند در سوریه یک هدف را دارند، ولی همه شکست می‌خورند. این بچه‌های استان مازندران که در حلب و خان طومان آن رشادت‌ها را ایجاد کرده بودند چنین قدرتی را تولید کردند این عظمت ملت ما است و نشان می‌دهد ۲۲ بهمن یوم‌الله است. ۲۲ بهمن روز خدا است و سرآغاز شروع یک حرکت الهی است و ملتی که ندای الهی را اجابت کرد. امام بزرگوار ما این حرکت را شروع کرد و ملت ما لبیک گفت و این پیروزی‌ها شکل گرفت و توانست موفقیت‌های بزرگ را رقم بزند.

عضو تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه، حضور ملت، خرج موفقیت‌ها بود و توانست آن موشک‌ها را شکل دهد، گفت: این ملت می‌تواند موفقیت‌های بزرگتر را رقم بزند و امروز که دشمن امید بسته که با ایجاد مشکلات اقتصادی به اهداف شوم خود برسد، می‌تواند آن‌ها را ناکام بگذارد.

وی افزود: ملتی که توانست موفقیت‌های بزرگی را در دفاع مقدس به وجود آورد و یک جوان ۳۶ ساله با عده‌ای از جوانان که متوسط سنشان ۳۰ سال بود پالایشگاه ستاره خلیج فارس را شروع به راه‌اندازی کردند و امروز بعد از ۱۰ سال همان پالایشگاه روزانه ۴۱ میلیون لیتر تولید دارد.

انقلاب اسلامی ایران، برای دستیابی ملت به حداقل‌ها نبود

جلیلی بیان کرد: اینگونه نیست که پیشرفت ملت ما فقط در عرصه نظامی یا موضوع دفاعی باشد بلکه در عرصه‌های اقتصادی ملت ما می‌تواند موفقیت‌های بسیاربزرگ را رقم بزند، چون نگاهش به قله‌ها است و انقلاب برای این نبود که ملت ایران اسلامی به حداقل‌ها اکتفا کند بلکه برای این بود که به قله‌های پیشرفت و رفاه و امنیت برسد و امروز به اعتراف دشمنان ایران، این کشور امن‌ترین منطقه خاورمیانه است.

وی با بیان اینکه، ایران نمونه مردم سالاری دینی در دنیا است و ملت ما نشان دادند خودشان انتخاب و از استقلال و آزادی‌شان دفاع می‌کنند، بیان کرد: امروز ملت ایران با نگاه به قله‌ها حرکت‌های بزرگتر را رقم خواهند زد که آمریکا و اذنابش غافلگیر خواهند خورد. [تکبیر]وی افزود: اگر مقام معظم رهبری به درگاه الهی شهادت می‌دهند که این ملت در این چهل و یک سال صبار و شکور بود این یک تعارف نیست یک حقیقت است ملتی که به خوبی حرکت بزرگ خودش را درک کرد و شکر کرد این توفیق بزرگ الهی مصداق «يُحِبُّهُمْ وَ يُحِبُّونَهُ» است و رهبری نیز تلاشش این است که ارزش‌های الهی را دنبال کند و تمام توان خودش را به کار گرفت تا دین خدا را یاری کند و این ملت امروز چنین افتخاری را دارد و ان شاءالله خواهد توانست موفقیت‌های بزرگتر را رقم بزند.

جلیلی بیان کرد: امروز همه دنیا شاهد است که آنچه را ملت ایران باور داشت آن را تجربه کرد و باور «هر که خدا را یاری کند خداوند او را یاری خواهد کرد» اکنون ۴۱ ساله شده است.

وی در پایان افزود: موفقیت‌های ملت ایران روز به روز بیشتر خواهد شد و آنگونه که مقام معظم رهبری فرمودند در گام دوم انقلاب شاهد پیشرفت ایران اسلامی خواهیم بود و به لطف خدا این انقلاب پرچم جمهوری اسلامی را به دست، ولی عصر (عج) خواهد رساند.

انتهای پیام
captcha