ارائه خدمات توانبخشی به ۴۰ جانباز قطع نخاع در کرمان
کد خبر: 3876633
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۶

ارائه خدمات توانبخشی به ۴۰ جانباز قطع نخاع در کرمان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بنیاد شهید کرمان گفت: ۴۱ جانباز قطع نخاع در این استان داشتیم که یکی از این جانبازان حدود یک ماه پیش به جمع دوستان شهیدش پیوست و مابقی در آسایشگاه جانبازان خدمات دریافت می‌کنند.

به گزارش ایکنا از کرمان، گروهی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، عصر دیروز سه‌شنبه، 15 بهمن‌ماه در بازدید وزیر دفاع از آسایشگاه ویژه حانبازان قطع‌ نخاع، گفت: این سایت مرکزی تحت عنوان فرهنگی، ورزشی و توانبخشی است و مساحت کل این مجموعه ۲۷ هزار متر مربع است که ۱۶ هزار متر مربع آن ساختمان در قالب 6 بلوک درمانی، اداری، ورزشی، فرهنگی، هتلینگ و موتورخانه بنا شده است.

وی افزود: از 6 بلوک فقط بلوک فرهنگی ساخته نشده و بلوک هتلینگ تاکنون حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

گروهی با اشاره به بازدید وزیر دفاع از آسایشگاه جانبازان قطع‌ نخاع بیان کرد: ۴۱ جانباز قطع‌ نخاع در استان کرمان داشتیم که یکی از این جانبازان شهید اکبر توسنگ حدود یک ماه پیش به جمع دوستان شهیدش پیوست.

مدیرکل بنیاد شهید کرمان تصریح کرد: زیربنای آسایشگاه جانبازان قطع‌نخاع استان یک هزار متر در دو طبقه است و ۵۰۰ متر آن اکنون ساخته شده و امیدواریم اگر چارت تشکیلاتی و نیروی آن تأمین شود از ابتدای سال آینده به‌طور رسمی این آسایشگاه مورد استفاده قرار گیرد، اما این آسایشگاه را در روز ۲۲ بهمن‌ماه افتتاح خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: اکنون در این آسایشگاه 6 سوئیت وجود دارد که می‌توانیم آن‌ها را چهارتخته و یا سه تخته ببینیم و اگر میانگین سه تخت ببینیم ۲۴ نفر از جانبازان قطع‌ نخاع استان می‌توانند به‌طور شبانه‌روز در این آسایشگاه مستقر شوند و مسائل درمانی خود را پیگیری کنند.

گروهی بیان کرد: ساخت این آسایشگاه به دستورر شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی بود و شرکت گوهر زمین این کار را انجام داده است. تاکنون یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای ۵۰۰ متر ساختمان آسایشگاه هزینه شده و یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان تجهیزات خریداری شده است.

مدیرکل بیناد شهید کرمان با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی آسایشگاه قطع‌ نخاع استان ۹۶ درصد است، تأکید کرد: با ساخت طبقه دوم این آسایشگاه در آینده تعداد بیشتری از جانبازان قطع‌ نخاع می‌توانند از این آسایشگاه استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha